Behöver hjälp Gsxr 750

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Hej är ny på forumet.

Och jag har råkta på ett problem med min hoj.

Kört hojen felfritt i 400 mil, men i torsdags börja den rassla som satan.
Tänkte aha ok det är kamkedjespännaren.
Åkte från örebro till västerås ok köpte en ny Manuell.
Började spänna åt den nya på hojen och vips så hade jag spännt för löst så den kugga över.
Ok började skruva dän kammarna, ställde motorn TDC, la tillbaka kammarna.
enligt anvisning.
Startar idag KNACKAR som ett helvette! :tummenupp
Låter som det kommer från 1:ans ventiller.

OBS innan jag starta den vred jag runt utan stift, och den högg aldrig eller stanna.

Kan det vara att jag har lagt kammen så lite fel att ventilen tar i kolven lite?

Hjälper det att ställa ventilspelet nu?

Vet nån vad det ska vara för ventilspel? Gsxr 750 -96:a.

Hoppas på snabba svar då jag tänkte åka till garaget om ca 1 timma.

/mvh jonas
 
Prova att lägga tråden i Teknik- & Mekhörnan istället så kanske det blir svar :tummenupp
 
Den har säket kuggat över nått litet, påminner exakt om mina symptom när min var fel. Jag lämnade in den för jag var lite osäker på det. Var bara att ställa den rätt sen gick den kanon igen.

IN 0,10-0,20
EX 0,20-0,30 så står det iaf i min mekbok.
 
Sorry sorry, såg inte att Det fanns ett mekforum :rolleyes:

Ok ok ska ställa kammen så får vi se.

/mvh jonas
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top