behöver hjälp fort!! framdämparompackning

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har precis packat om mina dämpare och jag ska bara göra momentet enligt bilden nedan. jag gjorde det på den ena dämparen och då gick det bra. sen när jag ska göra det på den andra så kan jag dra runt runt runt med momentnyckeln och det tar aldrig stopp. det som är inuti dämparen(cartridge) snurrar bara när jag försöker dra fast grejen undertill med momentnykeln. vad gör jag för fel?
jag testade att ta isär den första dämparen igen, den jag lyckades med. nu när jag ska dra ihop den igen så funkar inte den heller. är det något inuti som måste ligga i rätt läge på något sätt för att det ska hålla emot så att man kan dra åt?

Bifogat

• dampare.JPG
    dampare.JPG
    24.8 KB · Visningar: 58
Det brukar sitter det en insex el dyligt inuti (titta djup där nere) gaffelbenet som man kan hålla emot på.

Jag vässade gummans kasserade gardinstång och använde som "insexnyckel" senast jag monterade en gaffel.

nu lyckades jag lösa det själv. när man skulle lossa the cartridge så står det att när the cartridge börjar rotera tillsammans grejen man skruvar åt så pressa toppen av the cartridge(the pistonrod) åt sidan. jag testade att göra så när jag skulle skruva dit den nu och då funkade det.
jag hade missat detta helt för när jag skruvade isär dämparna fick jag isär dom i alla fall och jag fick ju ihop den ena utan att göra så här.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg