Behöver HJÄLP!!!!!!

MR JN

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
KTM 520SX + cbr 1100 xx
Har köpt en cbr1100xx och har nu ett problem som jag blir galen på, den går bara på 3 cylindrar, ibland kan den 4:e gå igång men då över 5k varv, jag har bytt tänd stift gjort rent fögasarna prova båda tändspolarna, provat bytt kablar,
så e det nån som har några tipps på vad det kan vara?
BEHÖVER HJÄLP FORT e ju åka sugen!!!!!! :confused:
 
MR JN skrev:
Har köpt en cbr1100xx och har nu ett problem som jag blir galen på, den går bara på 3 cylindrar, ibland kan den 4:e gå igång men då över 5k varv, jag har bytt tänd stift gjort rent fögasarna prova båda tändspolarna, provat bytt kablar,
så e det nån som har några tipps på vad det kan vara?
BEHÖVER HJÄLP FORT e ju åka sugen!!!!!! :confused:


tja!
Har du kollat under tanken :confused: det kan nämligen vara en slang till bensinen som hoppat ur....vet en som hade ett sådant problem och det lät precis som att den gick på 3cylindrar. Felet var att en bensin slang inte satt i riktigt, och den fick inte tillräckligt med soppa :) :tummenupp
 
Jag har tagit bort tanken säkert 20gånger så jag e rätt säker på att det inte e det felet!
 
hej

Byt tändstift annars kan du kolla om du får gnista det kan vara tändhatten för felet är mellan spole och tändstift.



Panos skrev:
då har du kollat så att alla kontakter sitter på riktigt också :va :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top