Behöver få tag på en o-ring.

dumbo92

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2016
Hoj
Ducati Monster 600 -95
Hej!

Behöver en ny packning som ses på bilden, den gröna som sitter runt "kolven" som ska pressa mot kopplingskorgen. Är det någon som har tips på vart man kan köpa en? Eller vad jag ska söka på i Google för att hitta en.

Tacksam för hjälp, mvh Lukas.

20170318_172524.jpg

Grön o-ring
Gå till cmsnl.com leta upp din hoj, kolla sprängskiss, notera benämning och partnr. Beställ eller sök vidare på ebay.
Har du lite mer energi så tar du reda på material och dimensioner, leta sen vidare på t.ex lamisa.se

Hej!

Behöver en ny packning som ses på bilden, den gröna som sitter runt "kolven" som ska pressa mot kopplingskorgen. Är det någon som har tips på vart man kan köpa en? Eller vad jag ska söka på i Google för att hitta en.

Tacksam för hjälp, mvh Lukas.

View attachment 443475

https://www.esska.se/esska_se_s/Pro....html,adsource=gs&hlid=DR10EDV00000&__gclid__

Momentum brukar ha det man behöver.
http://www.momentum-industrial.com/hitta-oss/

Men MC-handlaren är inte fel, så de inte försvinner. De borde också kunna svara på frågor om just din hoj också för att det högre priset på packningen.
Köp två så har du en extra hemma som du då inte kommer att behöva. Lagen om alltings djävlighet! :tungan

Nu är jag inte alls bevandrad i detta. Men är det en vanlig o ring? Kanske b tema har? Dom har öppet idag

Tack för alla tips. Momentum har visst butik och lager på gatan där jag jobbar så det blir att kika in där på måndag.

Grön O-ring mest troligt ej vanlig nitrilgummi, utan viton som klarar mer tryck, värme

kolla lokala mc handlare, annars kan Hydroscand fixa

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...