Behöver erfarenheter av Er som gjort fighter av R1-00

Carlsson

Möjligheternas kille.
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
1 st R1:a + massa annat roligt.
Hallå!

Tänkte bara höra om det fanns någon som gjort fighter av en R1-00 och som skulle vilja vara snäll och dela med sig av erfarenheter därifrån? :)

Vad jag bland annat skulle behöva veta är om Ni lyckats använda original gaswire med tillhörande reglage, och i sådana fall hur dragningen av wirarna ser ut?

Räcker kablage till "elreglagen" till, typ blinkers,ljus, startknapp etc, räcker kabelstammar?

Vems styre har Ni använt?

Ett tips jag har fått är att vad det gäller kopplingswire så använder man Honda original till CBX 550 från 1982, som då ska vara lagom lång.

Vems toppkåpa har Ni använt?

Tacksam för lite tips som gör byggandet lite lättare... :Bugar

MVH

Carlsson

Du behöver en längre choke wire eller så monterar du den med buntband vid styrkronan eller liknande.
Längre bromsslangar och då köper du naturligtvis stålomspunna.
Kopplings wire har du redan nämt.

De andra prylarna passar om du bara drar om dem lite och du märker hur de bör dras när du bygger om.

Skit i det o gör som jag, köp färdigt!!
Hålla på o klyda med gamla hojar.....låter fattigt
Varenda ansedd mcfirma har väl räntefritt.... :rofl

"Vad jag bland annat skulle behöva veta är om Ni lyckats använda original gaswire med tillhörande reglage, och i sådana fall hur dragningen av wirarna ser ut?"
Jepp (-98) drag dem direkt under tanken och inte ner under ramen, höjde tanken en centimeter i fästet så de fick plats.

"Räcker kablage till "elreglagen" till, typ blinkers,ljus, startknapp etc, räcker kabelstammar?"
Ja, man vill montera allt så långt in som möligt på crossastyret, det ger mer stabilitet.

"Vems styre har Ni använt?"
Mitt egna... :) Apico.

"Ett tips jag har fått är att vad det gäller kopplingswire så använder man Honda original till CBX 550 från 1982, som då ska vara lagom lång."
Jepp!

"Vems toppkåpa har Ni använt?"
Skulle du inte göra en fighter? :)

Matthe skrev:
Skit i det o gör som jag, köp färdigt!!
Hålla på o klyda med gamla hojar.....låter fattigt
Varenda ansedd mcfirma har väl räntefritt.... :rofl

Hej kompis :arsele

Synpunkter är alltid välkomna, jag tycker bara det är fattigt att ha en motorcykel................... :lol

MVH

Carlsson

PS. Vi ses kanske ikväll så fortsätter vi på bygget....

freddexwing skrev:
"Vad jag bland annat skulle behöva veta är om Ni lyckats använda original gaswire med tillhörande reglage, och i sådana fall hur dragningen av wirarna ser ut?"
Jepp (-98) drag dem direkt under tanken och inte ner under ramen, höjde tanken en centimeter i fästet så de fick plats.

"Räcker kablage till "elreglagen" till, typ blinkers,ljus, startknapp etc, räcker kabelstammar?"
Ja, man vill montera allt så långt in som möligt på crossastyret, det ger mer stabilitet.

"Vems styre har Ni använt?"
Mitt egna... :) Apico.

"Ett tips jag har fått är att vad det gäller kopplingswire så använder man Honda original till CBX 550 från 1982, som då ska vara lagom lång."
Jepp!

"Vems toppkåpa har Ni använt?"
Skulle du inte göra en fighter? :)

Hej,

Tack för dina tips :yoparty

MVH

Carlsson

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...