Behöver er hjälp till en utställning

Hur känner ni för mopedister?

• Antal röstningar
    0
Jag tror att du måste fundera på ifall du vill nå 50+ :arna som minns sina moppar från forntiden eller dagens ynglingar med sina plastscootrar.

50+ :arna kollar gärna på de gamla och minns det medan de yngre skiter fullständig i vad som hände då utan de vill bara veta hur de trimmar dagens moppar o hur de har "dratt snuten" historier. Tror knappast att de är intreserade av säkerhetsfrågor heller.

Tror att det blir svårt att locka 13-80 åringar till samma museum alltså.

Jag tror att du måste fundera på ifall du vill nå 50+ :arna som minns sina moppar från forntiden eller dagens ynglingar med sina plastscootrar.

50+ :arna kollar gärna på de gamla och minns det medan de yngre skiter fullständig i vad som hände då utan de vill bara veta hur de trimmar dagens moppar o hur de har "dratt snuten" historier. Tror knappast att de är intreserade av säkerhetsfrågor heller.

Tror att det blir svårt att locka 13-80 åringar till samma museum alltså.

Du tror inte att det genom att blanda utbudet av aktiviteter och utställda objekt går att förena dessa grupper?

Typ att far och son kan titta och dela med sig av sina minnen?
Hur stor skillnad kan det vara att köra moppe 1978, 1988 och 2008? Allas minnen bör väl vara fulla med musik, brudar, trimning, rädsla för Harry Haffa m.m.

Jag hoppas att ett blandat utbud borde kunna locka både äldre eller yngre. Sen får man väl ta att vissa saker bara uppskattas av vissa grupper...:va

Det är just detta som kräver eftertanke och uppslag från andra (er)... Hur man ska får en utställning med tillhörande aktiviteter som lockar både gammal och ung...

Säkerhetsfrågorna får man nog "smyga in" i konceptet. Även detta bör att gå att göra på ett intressant och spännande sätt. Enskilda personers berättelser om olyckor och varför de hände väcker ofta eftertanke...

/Cooler

Bekostas det här med skattemedel i en stundande lågkonjunktur?

I stort sett all kulturell verksamhet bekostas via statliga, kommunala och landstingsskattemedel... (dvs museer, ungdomsmusik, opera, bibliotek m.m., m.m.)

Välbesökt är marknadsekonomiskt tänk. Fortsätt så. :tummenupp

Välbesökt är målet!!!:tummenupp

Last edited:
Du tror inte att det genom att blanda utbudet av aktiviteter och utställda objekt går att förena dessa grupper?

Typ att far och son kan titta och dela med sig av sina minnen?
Hur stor skillnad kan det vara att köra moppe 1978, 1988 och 2008? Allas minnen bör väl vara fulla med musik, brudar, trimning, rädsla för Harry Haffa m.m.

Jag hoppas att ett blandat utbud borde kunna locka både äldre eller yngre. Sen får man väl ta att vissa saker bara uppskattas av vissa grupper...:va

/Cooler

1978 eller 1988 är nog ingen större skillnad men 2008 är en hel annan värld. Tror möjligtvis att du ka nå mer till vissa 25-30 åringar och uppåt når du desto fler. Men yngre är väldigt svåra att nå oavsett om det är museum eller någonting annat. De kommer i så fall bli medtvingade av sina päron...

Så ett tips är att inte satsa för mycket på att nå de yngre eller så satsar du bara på dem.

I stort sett all kulturell verksamhet bekostas via statliga, kommunala och landstingsskattemedel... (dvs museer, ungdomsmusik, opera, bibliotek m.m., m.m.)

På så sätt säkras kvalitén (läs: upprätthålls regimtrogen och ddr-certifierad underhållning).

1978 eller 1988 är nog ingen större skillnad men 2008 är en hel annan värld. Tror möjligtvis att du ka nå mer till vissa 25-30 åringar och uppåt når du desto fler. Men yngre är väldigt svåra att nå oavsett om det är museum eller någonting annat. De kommer i så fall bli medtvingade av sina päron...

Så ett tips är att inte satsa för mycket på att nå de yngre eller så satsar du bara på dem.

Något att begrunda...

Undrar vad som gör skillnaden så stor... kanske åldern, dvs nuvarande 15-årigar har ingen nostalgisk relation till moppen utan lever mitt uppe i det..

På så sätt säkras kvalitén (läs: upprätthålls regimtrogen och ddr-certifierad underhållning).

I mångt och mycket kan man ha synpunkter på hur våra skattemedel används.

Stor del går till "smala" fack som konstnärliga aktiviteter.
Underhåll av kyrkor och fornlämningar
Museer
Teatrar
Föreningslivet
Idrott
m.m.
m.m.

Det är våra valda politiker som bestämmer vilken kultur som är "finkultur" och ska finansiteras av staten...

Jag tycker det är roligt att se att åtmindstone en spillra av skatteslanten går till motorkulturen och inte bara till exempelvis konst och föreningar för lagidrott mm.

/J

I mångt och mycket kan man ha synpunkter på hur våra skattemedel används.

Stor del går till "smala" fack som konstnärliga aktiviteter.
Underhåll av kyrkor och fornlämningar
Museer
Teatrar
Föreningslivet
Idrott
m.m.
m.m.

Det är våra valda politiker som bestämmer vilken kultur som är "finkultur" och ska finansiteras av staten...

Jag tycker det är roligt att se att åtmindstone en spillra av skatteslanten går till motorkulturen och inte bara till exempelvis konst och föreningar för lagidrott mm.

/J

Jag kan hålla med om att stor del av museernas utbud i Sverige har varit inriktat på att locka medelålders kvinnor i övre medelklassen. En stor del av Sveriges befolkning har aldrig utanför skolans "tvingande" besök satt sin fot på ett statligt finansierat museum.

Tror att utställningen som nämns i denna tråd kan locka personer som inte är medelålders kvinnor... :tummenupp

Sedan att det skulle vara bra mycket roligare att bygga en utställning och Mc-kulturen är en annan fråga. Det är ju inte jag som ligger bakom själva utställningstemat "Moped", utan ska stå för själva innehållet.

/Cooler

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!