Behöver en baklampa till XR650R...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Någon som har en baklampa till en XR650??

Min har, hehe, gått sönder...

Råkade visst 12a med moms...
Dumt att ha fel växel i när man stog up och inte var beredd på att den slängde upp framhjulet... :(

Bara lampan (allt det där röda tjafset..) som gicksönder.
Någon som har en billig som ligger och skräpar... :hihi :va

Är det den uppe på skärmen.. så kan jag kolla nu på förmiddagen om jag inte har en extra... det är inte omöjligt... men lovar inget.

Nae, det är den underskärmen.

Den tog i när jag slog över...

Ok... hittade inte något av det tyvärr.. förra ägaren tog allt.

utom ett nytt 49k bakrev.

OK, köpte en röd plast bit (från någon 80tals hoj) att sätta över så länge.
Gaffa tejp, strips löste världsproblem... :D

PutteLiten skrev:
Någon som har en baklampa till en XR650??

Min har, hehe, gått sönder...

Råkade visst 12a med moms...
Dumt att ha fel växel i när man stog up och inte var beredd på att den slängde upp framhjulet... :(

Bara lampan (allt det där röda tjafset..) som gicksönder.
Någon som har en billig som ligger och skräpar... :hihi :va

VA!. berätta mer, hände det inge mer på hojjen?,, den måste ju ha blivigt repig som fan? :död

Hände rätt lite på hojen. :)

Stog upp och cruisade i stan, såg att ljuset var på väg att bli rött, så jag gaaasade på. Trodde jag hade 3a i. Men hade 2an....
Vart totalt oberedd på att hojen skulle lyfta, så jag åkte bakåt och då blev det ju lite extra gas av bara det och resten kan man ju gissa själv...

Fast, igentligen krashade jag inte.
Jag släpte aldrig styret! Så då räknas det inte :fakta :hihi

Baklyktan blev totalmos, bakskärmen repades en del, men jag slipade till den med våtslip - snabbis jobb, så om jag ger det ltie mer tid kommer det bli bättre. :)
Vänster fotpinne fick ta mer stryk än den tyckte om. Har bankat till den så att den fungerar, men "fotpinne fästet" blev helt snett så jag har beställt ett nytt (ca 400-450kr). Fot pinnen är lite ving och sne, men jag ska banka till den så fot jag får ett fäste som fungerar igen. :)
Mina sprillans nya barkbusters gjorde sitt jobb och är numera inkörd... :D :gnissla

Inget mer tog i. troligen för att jag höll kvar i hojen så att tank och nummerskylltar inte släpade i. :)

Lite repade boots (ger karaktär...) och ytterligare skrapmärken på skinstället - passar bra med de örviga...

Nummerplåten ser dock "bättre begagnad" ut, men en ny sådan får man ju för 60kr så den får hålla tills den trillar av... :)
(hållit för 2 vurpor nu!)

Blinkers höll, lite skrapade på undersidan, men det syns inte.
Stödet blev några gram lättare oxå, nu när jag tänker på det... :rofl

ok, så du la ner den och släpade efter?.
skönt att inget mer hände med hojjen. har sett lite "roliga" bilder på hojjar som gjort 12or, ser inge bra ut :näsblod

kanske den viktiga frågan.. såg någon det????? :lol

Såg någon det.. :rofl :rofl :rofl

Jag tror det... vurpade MITT i centrum... :rofl

Och, japp, släpade efter den, eller mer korrekt, snurrade runt med den, gick ju inte mer än 30-40 när jag drog på och så fort som det slog runt kan jag inte haft så hör hastighet när jag träffade marken igen...

Jag hann tänkta, fy fan i helvete - krasch - najs, det var ju inte så farligt. Och så reste jag hojen upp och kollade vad som gått sönder.
Fotpinne och lampa - vad jag såg.
Nästa tanke, hur ska jag kicka i gån hojen nu när den legat ner och flödat som fan... (såg att det droppade lite soppa).
Men den gick igång på andra kicken :yoparty

En erfarenhet rikare - nu kan jag det så nu vill jag inte krasha fler gånger... :tungan

Hmm, var visst en sak till som gick sönder.
Bromsljuset fungerar inte längre. :(

Bytt lampa (Honda Orginal...), det lyser, men inte bromsljus.
jaja, ska riva allt i morron och se om jag kan bygga om det hela litta najsigt. :)

Har inte Honda original baklyse, men har ett liknande "Acerbis Mollsoft" som jag skulle satt på moppen för många år sedan, men det blev aldrig så.

Helt oanvänt

Bild:

Bifogat

• mollsoft.jpg
    mollsoft.jpg
    97.1 KB · Visningar: 75
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back