Behöver du oxå Rennsport däck?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Tjenare allihop!
Då min nya R1a var utrustad med hockeypucksdäck och jag gärna vill köra lite mer aktivt har jag beställt begagnade racedäck. Alltså Metzler Rennsport som gått några varv på bana för 1200 kr/uppsättning. Däcken kommer att skickas med bussgods från Karlskoga efter helgen och fram till dess kan vi tilläggsbeställa om fler vill ha så vi kan dela på frakten. Sist blev det ca 250 kr i frakt för 6 st däck.

Så, nån mer som vill ha världens bästa fäste?
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Kreuger skrev:
Tjenare allihop!
Då min nya R1a var utrustad med hockeypucksdäck och jag gärna vill köra lite mer aktivt har jag beställt begagnade racedäck. Alltså Metzler Rennsport som gått några varv på bana för 1200 kr/uppsättning. Däcken kommer att skickas med bussgods från Karlskoga efter helgen och fram till dess kan vi tilläggsbeställa om fler vill ha så vi kan dela på frakten. Sist blev det ca 250 kr i frakt för 6 st däck.

Så, nån mer som vill ha världens bästa fäste?

Jag vill ha en uppsättning!!
//D
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Edit: Det är noterat Taz, fixar det!


Edit2: rensar lite privat diskussion
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Kreuger skrev:
Tjenare allihop!
Då min nya R1a var utrustad med hockeypucksdäck och jag gärna vill köra lite mer aktivt har jag beställt begagnade racedäck. Alltså Metzler Rennsport som gått några varv på bana för 1200 kr/uppsättning. Däcken kommer att skickas med bussgods från Karlskoga efter helgen och fram till dess kan vi tilläggsbeställa om fler vill ha så vi kan dela på frakten. Sist blev det ca 250 kr i frakt för 6 st däck.

Så, nån mer som vill ha världens bästa fäste?

Hjälper till lite bara, är det 120/70/17 och 180/55/17?

Kanske är med och handlar nästa gång för puckarna är friska just nu.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
WestW skrev:
Hjälper till lite bara, är det 120/70/17 och 180/55/17?

Kanske är med och handlar nästa gång för puckarna är friska just nu.

Tack för hjälpen. Japp, det är den dimensionen. Jag har alltså köpt och kört slut på fyra uppsättningar sånna här däck förut. Både rennsport och superCorsa vilket ska vara i princip samma sak. Däcken brukar vara körda på sidorna och knappt alls i mitten. Visst är de sämre än nya och håller inte så länge (200-400 mil kanske) men till det priset är det okej tycker jag. kostar ändå runt 4000 kr nya.

Nästan alla jag vet som provat köra på den här typen av däck är så nöjda med det underbara greppet och känslan att man aldrig kör på nåt annat igen.
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Kreuger skrev:
Nästan alla jag vet som provat köra på den här typen av däck är så nöjda med det underbara greppet och känslan att man aldrig kör på nåt annat igen.

Håller med... de är så bra att man kan åka på slangen eller göra stoppies i regn!!!

//D
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ja däck verkar ju gå åt på löpande band.....
Sätt upp mig på en uppsättning också!
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
M:et skrev:
Ja däck verkar ju gå åt på löpande band.....
Sätt upp mig på en uppsättning också!

haha
du gilla inte dunlop framdäcket va?
då skickar jag en tilläggsbeställning till då! :tummenupp
 

Brunis

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2004
Ort
södertälje
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750
Kreuger skrev:
Tjenare allihop!
Då min nya R1a var utrustad med hockeypucksdäck och jag gärna vill köra lite mer aktivt har jag beställt begagnade racedäck. Alltså Metzler Rennsport som gått några varv på bana för 1200 kr/uppsättning. Däcken kommer att skickas med bussgods från Karlskoga efter helgen och fram till dess kan vi tilläggsbeställa om fler vill ha så vi kan dela på frakten. Sist blev det ca 250 kr i frakt för 6 st däck.

Så, nån mer som vill ha världens bästa fäste?


Är också intresserad, skulle vara schysst om det går bra.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Hoppsan, vilket intresse.

Killen ska ta reda på hur många däck han kan få fram efter helgen om han tar av flera som ska köra, men då kan det bli andra märken som SuperCorsa också, jag har kört även på dem och tyckte det var exakt samma. Har även hört att de är från samma fabrik.

De tre sista lovar jag inget än men det kommer säkert att finnas åt er med. Återkommer så fort jag vet hur det blir.

Är det fler som vill ha är det bara att fylla på här.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Kreuger skrev:
men då kan det bli andra märken som SuperCorsa också, jag har kört även på dem och tyckte det var exakt samma. Har även hört att de är från samma fabrik


Det är i princip samma däck, fast med ett annorlunda mönster.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Beställning från Galne Dansken på 1 uppsättning av dessa sportsdäck...

Vart kan man få lagt dom på i Uppsala....
Hinnar jag detta innan torsdagen d. 20....

Tack Kreuger..
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Galne Dansken skrev:
Beställning från Galne Dansken på 1 uppsättning av dessa sportsdäck...

Vart kan man få lagt dom på i Uppsala....
Hinnar jag detta innan torsdagen d. 20....

Tack Kreuger..

De där kränger du väl på själv!??

om det verkar för jobbigt så kan varenda däckfirma fixa det, det som skiljer lite är väl tidigare erfarenheter och pris. A-däck har vart bra för mig men andra säger mindre bra saker om dem, kanske får bedöma själv. Finns en tråd här nånstans om var man byter. En kille som erbjöd sig göra det för 100 kr har jag för mig. Leta upp den. Tror det var WestW som starta den.

Jag hör av mig så snart jag vet när vi kan ha däcken men jag tycker det vore möjligt att få dem på onsdag och han kans skicka på måndag, men vi får se. Du kan tyvärr inte få några garantier redan idag...


Edit: hittade tråden
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=36719&highlight=d%E4ck
 
Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Ledsen grabbar, men det regnade i Falkenberg där de racade i helgen så det blev mest kört på regndäck. Nån rackare från Linköpingstrakten hade rensat lagret förra veckan genom att beställa 30 uppsättningar så vi skulle få det som blev efter helgens körning men nu blev det inget alltså. Däcken kommer från en Micke som kör 600 i Veidec (tror det heter så) och han tränar på onsdagar så på onsdag kommer det att bli en uppsättning till, även i helgen blir det däck och sen är det race i Karlskoga om två veckor så bara det inte regnar då så kommer det att bli bra med däck då. Kanske även fler från andra förare.

Ni som har bråttom med däck och inte kan vänta kan ju kika på annonser här på forumet, brukar finnas lika däck för 1500 kr.

Jag hör av mig igen efter intresse om ca två veckor. En fråga från säljaren var också om han börjar byta däck tidigare så att det är mer kvar på dem, kan vi betala 1300 kr då? Tror han kör 2 x 20 min på dem som det är nu. Ska höra efter lite mer om exakt hur långt däcken får gå.
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Kreuger skrev:
En fråga från säljaren var också om han börjar byta däck tidigare så att det är mer kvar på dem, kan vi betala 1300 kr då? Tror han kör 2 x 20 min på dem som det är nu. Ska höra efter lite mer om exakt hur långt däcken får gå.

Helt ok för mig...

Uppskattar dessutom det jobb du gör genom att hålla i det här!! :tummenupp

//D
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top