Behöver dioder med vittljus

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Har kikat runt lite men ej hittat något bra ställa att handla ifrån. Elfa har jag ej. Men det måste finnas elfirmor på nätet som man kan beställa ifrån.
Några tips?
Snart är det jul --> :tomten
 
Marals76 skrev:
Har kikat runt lite men ej hittat något bra ställa att handla ifrån. Elfa har jag ej. Men det måste finnas elfirmor på nätet som man kan beställa ifrån.
Några tips?
Snart är det jul --> :tomten

Elfa finns ju på nätet: http://www.elfa.se/

Vad ska du bygga/ha dom till?
 
Ska du ha färdiga dioder med anslutningar och skruvfästning finns de på http://www.danmobility.se/product.asp?c=193339310&n=517740791&pn=517689462
42732.JPG


Men de är svindyra jämfört med ELFA.
 
Marals76 skrev:
Belysning för nummerplåten är det tänkt. :tummenupp

Absolut enklast är väl att skaffa ett positionsljus med dioder i från början.

Den här typen kan du köpa där lastbilsdelar säljs t.ex Volvo eller Scania
 

Bifogat

  • namnlös.jpg
    namnlös.jpg
    4.5 KB · Visningar: 65
PutteLiten skrev:
Vad kostar sådana Blue (ca??) ? :)
ca 50 spänn skulle jag gissa på kan kolla imorgon, dom är ungefär 40x80 mm stora och 15mm tjocka.
Man kan nog minska dom i storlek med hjälp av bågfil/vinkelslip/tigersåg och lite jävlarannamma, kanske lite silicon för att hålla dom täta.
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    8.7 KB · Visningar: 55
Vad fan Blue det är ju att ta den enkla vägen :banana
Kan man göra det svårt för sig så ska man :huvet
 
Marals76 skrev:
Har 2 st liggandes hemma nu. Tackar för tipset :tummenupp

No probs. Själv har jag två RÖDA som jag skall använda till min skyltbelysning. Jag ringde o frågade bilprovningen, och de sa att det inte fanns hinder för röd belysning på skylten, så länge belysningen var tillräcklig. Vi får se efter besiktning.

Lusläser man regler så står det ju faktiskt att all belysning bakåt skall vara röd, så man får lita på att det går. :näsblod
 
amullo skrev:
No probs. Själv har jag två RÖDA som jag skall använda till min skyltbelysning. Jag ringde o frågade bilprovningen, och de sa att det inte fanns hinder för röd belysning på skylten, så länge belysningen var tillräcklig. Vi får se efter besiktning.

Lusläser man regler så står det ju faktiskt att all belysning bakåt skall vara röd, så man får lita på att det går. :näsblod

Återkom gärna med info om hur det gick. Posör som man är kan det ju se lite coolt ut med röd belysning på nummerplåten. :hihi
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top