Behöver billiga däck (GSX-R 600 -97), någon som har?

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Goddagens

Hur är läget med hojåkarna i Örebro? Riktigt länge sedan man träffade någon av er! Hoppas allt är bra. (Och till Tengil så önskar jag bara snabb tillfriskning)

Jo, har en liten fråga. Jag har haft hojen i Fjugesta under vinterna och tänkte köra hem den till Trollhättan nu om några veckor. Problemet är att mina däck är bra slut. Ska sälja den när jag väl fått ner den hit så jag har inte lust att kosta på några super däck :) Det får bli till den nya hojen istället :)

Då jag inte har hojen här så vet jag inte vad det är för dimensioner på däcken, men jag ska försöka ta reda på det inom den kommande veckan.

Om jag nu skulle få tag i några däck så skulle jag även behöva lite hjälp med monteringen :)

Så om någon har något/några bankörda däck som den vill kränga billigt till en gammal PBR'are så är ni mer än välkommna att höra av sig :tummenupp
Bakdäcket är det viktigaste, framdäcket fungerar en stund till :)

Mvh Rikard (Akora)

Om du slår regnumret på vv.se tror jag däckdimensionen står där, det gör det i alla fall på bilar. Jag gissar på 180/55, vill minnas att Thundercaten hade 160 men att den var ensam om det i sin klass och bredare än 180 lär den inte ha...

duger slicks så kan du få köpa:D

Hehehe, ja tack den som svarar men slicks är nog inte vad jag söker :D

Tack för den :D

Det stämmer bra, 180/55 R17 på baken och 120/70R17 där fram.

Tack för tipset :tummenupp

Last edited:
Går det inte att bättra på mönstringen lite genom att ta en eller två millimeter ur spåren?

Går det inte att bättra på mönstringen lite genom att ta en eller två millimeter ur spåren?

Börjar mönstret ta slut finns inte mycket gummi att skära i, korden kommer fram ganska snart när möstret tagit slut så det är nog svårt att skära fram ett godkänt mönsterdjup ens som kortsiktig nödlösning.

Har ett fräscht bakdäck i den dimensionen (Dunlop). Har rullat ca 150 mil. Har du verktyg kan du skifta däck i garaget här. Kompressor finns. 200 kronor vill jag ha för däcket.

Har ett fräscht bakdäck i den dimensionen (Dunlop). Har rullat ca 150 mil. Har du verktyg kan du skifta däck i garaget här. Kompressor finns. 200 kronor vill jag ha för däcket.
Macami, det låter ju kanon. Men bor du i Örebro? (står Motala - Oslo). Har dock inga verktyg men det går väl att ordna.

Jag har ett gammalt bakdäck i storlek 160 nånting 17 tum som kanske går igenom besiktning (jag vill minnas att det är tillräckligt med gummi kvar för att våga åka med det iaf).
Samt ett framdäck 120 nånting 17 som är rätt fräsht men några år gammalt.

Däckjärn modell små har jag också.
(Ev. har Stefan modellen större, men de ligger nog på samma plats som mina isåfall).

Blir det kris får du höra av dig. :tummenupp

Last edited:
Å fy fan, tufft att vara duktig. Gör man däck av dem som tillhör eliten inom backe?:D

Fan va dryg man kan vara då... Passar'e eller jag skickar över Oscar.
OCH DÅ BLIRE INTE ROLIGT FÖR'E :mad:

Har du för lite att göra så kan du ju hjälpa Akora med däckbytet. :D

Fan jag har meterhöga travar med däck.
skicka pm vid intresse.
Blandannat har jag ett klippnytt framdäck tillsalu.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra