Behöver bakram till CBR900 -92:a

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Hoj
CBR 900, XR600
Tja!

Är i behov utav en bakram till en cbr 900 (den är skruvad). Har en liten ide om hur baken ska se ut när den nya röven är monterad.

Vill inte kapa sönder den jag har just nu eftersom hojjen då inte kommer bli möjig att besikta (antar jag).

Så om någon sitter på en bakram de inte använder så skicka ett pm så kommer vi överens om pris.

Vore kanonschysst om detta gick att lösa på ett smidigt sätt.

Lev väl mina vänner!

Tack för snabbt svar. Måste för övrigt säga att jag med stort intresse följt ditt bygge och det rockar :yoparty Har ju så klart inte fått se det färdiga resultatet än men som prenumerant på bombermagazine så borde det dimpa snart!

Vad gäller bakramen har jag en tanke att kapa skiten precis efter originalsadeln. Är lite osäker på vad besiktningsgubbarna säger då det blir så iögonfallande att det inte är original.

Detta är alltså endast någonting som jag är sugen på att göra nu (mest på skoj då jag på fullt allvar är osäker om jag ens kan försämra originalbakdelen ens efter för många mecköl och urskilljningslös kapning med kapen :rolleyes: . Vad tiden lider ska du se att det kommer sitta en fet bakdel på gammelcbren (Bara inte kunnat bestämma mig för vilken än men gsxr1000 -05, 06 verkar lovande).

Ha det bäst!

Skulle det då vara så illa att de börjar bråka om moddarna så vore det skönt att ha den gamla ramen att bara skruva på inför besiktning.

Tack för snabbt svar. Måste för övrigt säga att jag med stort intresse följt ditt bygge och det rockar :yoparty Har ju så klart inte fått se det färdiga resultatet än men som prenumerant på bombermagazine så borde det dimpa snart!

Vad gäller bakramen har jag en tanke att kapa skiten precis efter originalsadeln. Är lite osäker på vad besiktningsgubbarna säger då det blir så iögonfallande att det inte är original.

Detta är alltså endast någonting som jag är sugen på att göra nu (mest på skoj då jag på fullt allvar är osäker om jag ens kan försämra originalbakdelen ens efter för många mecköl och urskilljningslös kapning med kapen :rolleyes: . Vad tiden lider ska du se att det kommer sitta en fet bakdel på gammelcbren (Bara inte kunnat bestämma mig för vilken än men gsxr1000 -05, 06 verkar lovande).

Ha det bäst!

Skulle det då vara så illa att de börjar bråka om moddarna så vore det skönt att ha den gamla ramen att bara skruva på inför besiktning.

tack själv .- alltid roligt att höra att andra gillar det man gör..=) har skickat pm til dig nu

kapa isär på lämpligt ställe..
gör 4 öglor i orginalramen o 4 i den del du kapat bort,, be nån svetsa fast dom på ramen, snyggt!
vips så ser de ut som de ska va så. delad bakram på 2 ställen har bla min kawwa och bes gubbarna vet nog inte om det :tummenupp sen gjorde jag en egen bakre bakram för o kunna skjutsa. klaga nån skruvar jag bara på bakdelen o åker dit.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back