Behöver assistans: lån av M7 Helicoil sats!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
På grund av att någon av dom tidigare ägarna på hojen min varit en jäkla klåpare så är några av gängorna i kamaxelöverfallen till ventilkåpsskruvarna sönderdragna.

Är ju egentligen inga problem att fixa det, man tar ju bara en sats med Helicoils och gängar dit. Enda problemet: M7 gängor. Önskar allt ont åt människan som kom på den diametern.

Så, nu undrar jag om det finns någon vänlig själ här på forumet som skulle kunna bistå mig med åtminstone fyra (4) stycken helicoilgängor samt verktyg för installation, fast helst åtta (8) gängor så jag kan byta till helicoil på alla kamöverfall.

Naturligtvis betalar jag både för porto, lån av verktyg samt gängorna jag använt.

Skicka PM eller skriv här om ni kan vara behjälpliga!

Tips om vars jag kan hitta på eBay behöver jag inte eftersom jag vet att det finns. Jag behöver satsen nu och helst igår.

Men Roffe, nog skulle du allt ha satsat på glasögon istället för Kinakåpor. Läs det finstilta längst ner. :D

Äh, jag bommade ju bara fyra pyttesmå bokstäver - ett "i", "n", "t" och ett "e":rodnar

Men det hjälper ju till att knuffa upp tråden på topplistan:)

Lycka till:tummenupp

Men Roffe, nog skulle du allt ha satsat på glasögon istället för Kinakåpor. Läs det finstilta längst ner. :D

Om du skickar ner överfallen till mig, med frankerat returkuvert, så bjuder jag på gänginsatserna o monteringen.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard