Behöver akut -menar AKUT - hjälp imorron söndag...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag ska dra ett släp till Uppsala imorron förmiddag och både släpet och bilen blir kvar där. Min tanke, om nån vänlig själ kan/vill hjälpa, är att ställa en hoj på nämnda släp och sen åka hoj hem. Tyvärr är inte nån av min ahojjar redo för en sån resa.
Så om nån kan tänka sig att låna ut sin hoj till mig imorron för en stilla touringtripp från Uppsala vore jag FRUKTANSLÖST TACKSAM (hyra i form av gratis pilsner en kväll kanske kan ingå). Ring mig imorron (070-5857066) så tidigt det går, typ 8-9 och ge mig det glada beskedet :tummenupp

PS Frågor om varför jag inte är på Åland osv besvaras senare under helgen...

det här tåls ju att tänka på.. jag ska iofs iväg nu eller om några timmar till nyköping. när behöver du hojen isåf?

Supermoto skrev:
Jag ska dra ett släp till Uppsala imorron förmiddag och både släpet och bilen blir kvar där. Min tanke, om nån vänlig själ kan/vill hjälpa, är att ställa en hoj på nämnda släp och sen åka hoj hem. Tyvärr är inte nån av min ahojjar redo för en sån resa.
Så om nån kan tänka sig att låna ut sin hoj till mig imorron för en stilla touringtripp från Uppsala vore jag FRUKTANSLÖST TACKSAM (hyra i form av gratis pilsner en kväll kanske kan ingå). Ring mig imorron (070-5857066) så tidigt det går, typ 8-9 och ge mig det glada beskedet :tummenupp

PS Frågor om varför jag inte är på Åland osv besvaras senare under helgen...
kan du inte ta tåget hem istället? :7peta som alternativ till att åka hoj i regnet.

Jag hade ju behövt en hoj från typ 8-9 eftersom jag skrev det så plus att det skulle ringas så det var ju tyvörr itne till nån hjälp.

Nu var det ju inte hojvädet så det blev en extra bil istället.

Bra tänkt boliblomblomblompa :tummenupp

Klippt från motardforumet...

JÄVLA ROLIG RESA :huvet :( :brinnerup :huvet :4skrika

Tre mil från färjan tog resan slut i tordags eftermiddag. Då gav bussen upp. Och då menar jag gav UPP!! Efter att ha försökt få hem aset till Örebro ett tag kom vi i säng 02:00 natten till lördag, alltså 35 timmar senare. Idag har vi dessutom varit tillbaka till Uppsala med biltrailern som vi hyrde igår. Kan avslöja att det är inte lätt att få varken upp eller ner en fullastad Caravelle på ett släp när framhjulen i princip är HELT fast... Många olika metoder provades och förkastades innan vi lyckades.

Två frågor
1. Nån som vet om en billig automatlåda passande en caravelle -94??
2. Nån som vet om en billig motor (2.5l, femcylindrig, bensin. Eller bättre) passande en caravelle -94??

Förhoppningsvis klarar vi oss på att byta lådan och byta topplockspackning på aset. Otur gör att motorn blir ny oxå

Medans vi väntade på att få hyra ett bilsläp i Uppsala passade vi på att åka till Lelles för att kolla och kanske prova lite. Vi häpnade över hur stort Lelles var och sen snackade vi med Ragge och fick prova ett gäng 05or: SuperDuken, MT-01, 640 och 950 Adventure.

Hoppas vi kan åka med till Åland nästa tripp istället

Bifogat

• Copy of Åland typ 018.jpg
    Copy of Åland typ 018.jpg
    66.7 KB · Visningar: 35
  • Copy of Åland typ 038.jpg
    Copy of Åland typ 038.jpg
    104.4 KB · Visningar: 31
  • Copy of Åland typ 042.jpg
    Copy of Åland typ 042.jpg
    126.6 KB · Visningar: 37
  • Copy of Åland typ 045.jpg
    Copy of Åland typ 045.jpg
    114.8 KB · Visningar: 37
  • Copy of Åland typ 003.jpg
    Copy of Åland typ 003.jpg
    126.3 KB · Visningar: 39
  • Copy of Åland typ 008.jpg
    Copy of Åland typ 008.jpg
    85.4 KB · Visningar: 38
Last edited:
erik skrev:
Gilla läget och häng med till Anderstorp istället...
Vore iofs finfint men som det är nu får varenda utsvävning av den typen gå direkt till en ny växellåda :(
Kollar GP't live istället...

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...