behörig våtrum? eller bara kunnig skåning?

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Yamaha R1
Efter att ha väntat 6 månader på att grannen ska hitta tid och insett mina egna begränsningar så letar jag efter lite "extra" hjälp. Ringer jag runt bland firmor så vill dem antingen inte ta det eller så har dem tid i vår ungefär.

Många kompisar som lovar hjälpa till men aldrig hinner, ni behöver inte ta åt er - jag älskar er ändå men vill fan bada i jul.

DET behöver jag hjälp med. Limma gips på spånplattor, (badrum ovanvångingen. Limma värmeslingor samt flyta. Ev fuktspärra och kakla också om det är en trevlig prick annars gör jag det själv.

Skicka PM om du bor inom hyffsad radie från lund-veberöd och orkar ta ett ryck.. uppskattas och belönas givietvis

ha en skön helg

Du ska bara få det gjort, att det ska vara godkänt spelar ingen större roll eller ? :va

Limma gips på spånskiva?? Du siktar inte på att få det godkänt av försäkringsbolag alltså?

Limma gips på spånskiva?? Du siktar inte på att få det godkänt av försäkringsbolag alltså?

Hur menar du nu? Ett vanligt förfarande när man talar golv är att man har golvgips limmat på 22mm golvspånskiva med maximalt regelavstånd på 600mm. Skruvar är absolut förbjudet. Och givetvis inte kartongbeklätt gipsmateriel numera, förutom i våtzon2 då.
Allt enligt BKR's branschregler.

Men jag anser att det räcker att regla upp golvet ordentligt och skippa gipset och endast köra 22mm golvspånskiva och sen armerar man och flyter in golvvärme med ca 20-25mm tjocklek på flytet. Golvgips hänger kvar från förr då man alltid ville ha döda material på golv men då kunde man även flyta utan att armera betydligt oftare än vad man gör idag.

Hur menar du nu? Ett vanligt förfarande när man talar golv är att man har golvgips limmat på 22mm golvspånskiva med maximalt regelavstånd på 600mm. Skruvar är absolut förbjudet. Och givetvis inte kartongbeklätt gipsmateriel numera, förutom i våtzon2 då.
Allt enligt BKR's branschregler.

Men jag anser att det räcker att regla upp golvet ordentligt och skippa gipset och endast köra 22mm golvspånskiva och sen armerar man och flyter in golvvärme med ca 20-25mm tjocklek på flytet. Golvgips hänger kvar från förr då man alltid ville ha döda material på golv men då kunde man även flyta utan att armera betydligt oftare än vad man gör idag.

Ok, tolkade det som att det gällde vägg. My bad:)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra