Behålla "plåtren" ram, hur?

Br3ak

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Hoj
Kawasaki Z550 GT, -91
Hej!
Håller på att slipa ner ramen för som tidigare tänkt lackera, men efter att ha kommit så långt så att nästan hela ramen är plåtren, så fick jag för mig att det skulle va ballt att behålla den plåtren.
Nu undrar jag om det är möjligt utan att få det att rosta, har sett att det finns transparent rostskydd på bla. biltema, om man sedan kör några lager klarlack borde det väl hålla, eller?

Tacksam för hjälp ifall någon har testat detta tidigare eller har andra erfarenheter kring detta! :tummenupp

Vad är det som säger att du inte bara kan köra två-komponent klarlack direkt på den slipade ytan utan en massa annat skit innan

Förstår inte riktigt vad du menar, men du påstår alltså att jag ska skippa rostskyddet och köra på enbart klarlack?
MVH

Klarlacken är väll så pass tät så den håller vätan borta, Å klarlacken fäster väll bra på den slipade ytan utan problem. Bara vad jag tror i alla fall.

Ja som alla andra sa, tvätta ordentligt och klarlacka rätt många lager så lär det hålla.

Okej tack för alla svar!
Ska slipa ned allt jämt och fint och lämna in på lackering för att se till att det blir bra gjort så slipper man att lacksläpp och rost efter något år :tungan

Okej tack för alla svar!
Ska slipa ned allt jämt och fint och lämna in på lackering för att se till att det blir bra gjort så slipper man att lacksläpp och rost efter något år :tungan

inga konstigheter att klarlacka för en lackare. gjort så åt en del kunder.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back