Behålla eller köpa nytt?

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Har planerat sedan länge att köpa en CBR 929:a till den här säsongen och hade egentligen bara tänkt fixa min nuvarande hoj (GSX-R 750 -91) och sälja till förmån för den men har nu börjat fundera på att skjuta det på framtiden.

Anledningen är att jag måste lägga ut ett par tusenlappar nu för att få hojjen körduglig och med tanke på att det är en importhoj som gått en del så lär jag inte få så mkt för den. Dessutom ska man ju börja plugga till hösten... Därför funderar jag på att köra denna säsongen ut med nuvarande hoj och vänta till höstpriserna kommer, vad tror ni? Jag e jääävligt sugen på en blade men man vill ju inte vara dum? :confused:

Edit: Oj, var ju inte meningen att det skulle hamna här egentligen... :huvet

Köp nytt. Pengar ska brännas. Du kommer ångra dig att du inte köpte nytt. Är alltid kul att köpa ny hoj o glida runt på. Köpte själv ny hoj samma år som jag börja plugga o eftersom man hade råd så ser jag inte varför man inte skulle köpa nytt.

Köp nytt!

marten_larsson skrev:
2142514 Har planerat sedan länge att köpa en CBR 929:a till den här säsongen och hade egentligen bara tänkt fixa min nuvarande hoj (GSX-R 750 -91) och sälja till förmån för den men har nu börjat fundera på att skjuta det på framtiden.

Anledningen är att jag måste lägga ut ett par tusenlappar nu för att få hojjen körduglig och med tanke på att det är en importhoj som gått en del så lär jag inte få så mkt för den. Dessutom ska man ju börja plugga till hösten... Därför funderar jag på att köra denna säsongen ut med nuvarande hoj och vänta till höstpriserna kommer, vad tror ni? Jag e jääävligt sugen på en blade men man vill ju inte vara dum? :confused:

Edit: Oj, var ju inte meningen att det skulle hamna här egentligen... :huvet

Körde själv samma hoj som du sitter med idag för många år sedan. Började köra fireblade efter det och du, det är bara att köpa. Du sitter bara och skrattar hela tiden. Om inte: Ångrar dig kommer du lätt göra :huvet lycka till!

Köp nytt
Ju mer pengar du har på banken,ju mer roligt har du missat :D

TCnano skrev:
2142585 Körde själv samma hoj som du sitter med idag för många år sedan. Började köra fireblade efter det och du, det är bara att köpa. Du sitter bara och skrattar hela tiden. Om inte: Ångrar dig kommer du lätt göra :huvet lycka till!

Hehe, det verkar som att ni håller med mig ändå, jävla syskon som ska försöka få en att nöja sig! :fatta!

Får väl skruva ihop mcn så snabbt som möjligt å ge mig ut och leta lämpliga objekt :tuttar

marten_larsson skrev:
2142848 Hehe, det verkar som att ni håller med mig ändå, jävla syskon som ska försöka få en att nöja sig! :fatta!

Får väl skruva ihop mcn så snabbt som möjligt å ge mig ut och leta lämpliga objekt :tuttar

Bra bra!
Vi ses ute på vägen! :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2