behäver råd till impellerbyte på Mercury 35 hp

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Hoj!

Kom nyss in från en stunds bankande på min båtmotor.. Ska byta impeller samt packbox vid proppellern.

Dessvärre lyckas jag inte dela på riggen, vill gärna tro att jag lossat alla bultar. Har hört att man ska ha i backen, kan det stämma?

Tacksam för alla råd jag kan få i ämnet... skulle vara kul å ha båten i sjön i stället för i trädgården...

/A
 
Jag byte impellern på min Mercury 500 tidigare i år, om jag kommer ihåg rätt så satt riggen på 4 ställen: 1 på var sida framtill, en under på mitten och en under oferanoden.
Sen var de fram med gummiklubban och träbitar för att banka ner den.
 
När jag bytte på min Suzukimotor så vill jag minnas att jag fick släppa på något som fanns under motorkåpan för att få ned riggen. Behövs det bankas för mycket sitter den fortfarande fast.
 
Jag byte impellern på min Mercury 500 tidigare i år, om jag kommer ihåg rätt så satt riggen på 4 ställen: 1 på var sida framtill, en under på mitten och en under oferanoden.
Sen var de fram med gummiklubban och träbitar för att banka ner den.

Fuck.... Får inte bort anoden, det verkar vara där det sitter fast. ska förska borra av bultskallen till anoden, hoppas det ger resultat.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top