behäver råd till impellerbyte på Mercury 35 hp

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Hoj!

Kom nyss in från en stunds bankande på min båtmotor.. Ska byta impeller samt packbox vid proppellern.

Dessvärre lyckas jag inte dela på riggen, vill gärna tro att jag lossat alla bultar. Har hört att man ska ha i backen, kan det stämma?

Tacksam för alla råd jag kan få i ämnet... skulle vara kul å ha båten i sjön i stället för i trädgården...

/A
 
Jag byte impellern på min Mercury 500 tidigare i år, om jag kommer ihåg rätt så satt riggen på 4 ställen: 1 på var sida framtill, en under på mitten och en under oferanoden.
Sen var de fram med gummiklubban och träbitar för att banka ner den.
 
När jag bytte på min Suzukimotor så vill jag minnas att jag fick släppa på något som fanns under motorkåpan för att få ned riggen. Behövs det bankas för mycket sitter den fortfarande fast.
 
Jag byte impellern på min Mercury 500 tidigare i år, om jag kommer ihåg rätt så satt riggen på 4 ställen: 1 på var sida framtill, en under på mitten och en under oferanoden.
Sen var de fram med gummiklubban och träbitar för att banka ner den.

Fuck.... Får inte bort anoden, det verkar vara där det sitter fast. ska förska borra av bultskallen till anoden, hoppas det ger resultat.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top