Begriper mig inte på Vägverket

Tjet skrev:
JAAAAA! Skam den som ger sig! Hade tydligen kommit in ett återbud nu, 23/6. Om en vecka! :yoparty

Kanske var Vägverketgudarna som såg denna tråd och tyckte synd om mig! :kär

/me tar tillbaka allt ont jag sagt om Vägverket :p

haha roppa inte hej förns du har kortet.. för du vet inte om du ska säga lite onda saker om dem efter uppkörningen eller inte ;)

wdac skrev:
haha roppa inte hej förns du har kortet.. för du vet inte om du ska säga lite onda saker om dem efter uppkörningen eller inte ;)

Glömde lägga till "tills vidare". :tomten
Men denna gången skall jag verkligen koncentrera mig, var så nervös sist så jag glömde blinka när jag startade från vägkanten t.ex.

Man måste göra om manöverdelen även ifall man blev godkänd på den sista va? :3freak

Tjet skrev:
Menar du besiktningen nu eller förarprovet? :p

OHHHHHHH sorry, tankevurpa :kocko :huvet :huvet , jag var helt inne på besiktning av hojen...fan va alla snackar i mina öron här på jobbet,,,,
jag ber tusen gånger om ursäkt :Bugar :Bugar :Bugar

tassen skrev:
OHHHHHHH sorry, tankevurpa :kocko :huvet :huvet , jag var helt inne på besiktning av hojen...fan va alla snackar i mina öron här på jobbet,,,,
jag ber tusen gånger om ursäkt :Bugar :Bugar :Bugar

Om det mot alla förmodan skulle vara av någon betydelse så förlåter jag dig. :tungan

Men inte en gång till........ :fatta! :D :D

Tjet skrev:
Ringde och bokade ny uppkörningstid förut, 9e augusti fanns den tidigaste.
Förstår dom inte att det är på sommaren man vill åka hoj och inte på hösten? Hur svårt kan det vara att anställa lite fler inspektörer så köerna blir lite mer rimliga?
Fler uppkörningstillfällen = fler som kuggar = mer pengar för Vägverket. Men icke. Nu skall man tydligen gå och vänta hela långa sommaren på att få testa sig igen. Dom uppmuntrar ju inte till att köra olagligt, nejnej, inte alls. :tummenupp

Tror faktiskt inte att det är fullbokat 07:45 till 17:00 + kvällar och helger HELA sommaren.

Någon mer som sitter i samma sits och har likadana tankebanor? :(

jag kuggade i torsdag... men trafikskolläraren fattade inte hur det gick till, inte jag heller för den delen... han var nog faschist eller så hade han en kvot av godkända/ikke godkända som han ville ha uppfylld.. i allafall ringde körskolan idag och hade ordnat en tid nästa torsdag =) det är ju bara att tacka å ta emot! annars får du väl dra till hagfors eller nån annan liten håla och köra, det kan dom nog ordna rätt snabbt... ring annars vv varje dag och terra om återbudstider!
lycka till!

Tjet Man måste göra om manöverdelen även ifall man blev godkänd på den sista va? :3freak[/QUOTE skrev:
Ja tyvärr,
Hur mycket har du övningskört?? Har du någon att köra med ???
Har du övat på alla moment??
Vet inte om det finns någon konbana för "allmänheten" här iGBG som man kan öva på men det står en i Borås som man kan komma åt hela dyngnet om man vill,det är även samma bana som används när man kör upp.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Ja tyvärr,
Hur mycket har du övningskört?? Har du någon att köra med ???
Har du övat på alla moment??
Vet inte om det finns någon konbana för "allmänheten" här iGBG som man kan öva på men det står en i Borås som man kan komma åt hela dyngnet om man vill,det är även samma bana som används när man kör upp.

Övningskört kanske 100 mil eller något sådant med farsan som fick med A-behörighet när han tog B-körkort, så han kan inte lära ut speciellt för mc.

Momenten sitter där sist jag provade (och på uppkörningen), i torslanda finns en liten asfaltsplätt där körskolan mätt ut serpentinen och målat duttar i marken där konorna skall stå. Så ställer man bara upp halvtomma plastflaskor på markeringarna. Iofs så står det "Privat MC-körning förbjuden", men om någon körskola är där får man vänta. :)

Tjet skrev:
Övningskört kanske 100 mil eller något sådant med farsan som fick med A-behörighet när han tog B-körkort, så han kan inte lära ut speciellt för mc.

Momenten sitter där sist jag provade (och på uppkörningen), i torslanda finns en liten asfaltsplätt där körskolan mätt ut serpentinen och målat duttar i marken där konorna skall stå. Så ställer man bara upp halvtomma plastflaskor på markeringarna. Iofs så står det "Privat MC-körning förbjuden", men om någon körskola är där får man vänta. :)

Ok då blir det hårdkörning framöver.Lycka till och ta det lungt.

Farbron

Långa farbron skrev:
Ok då blir det hårdkörning framöver.Lycka till och ta det lungt.

Farbron

Tack tack! Skall öva mest hasighetsanpassning på små smala vägar. :)

Någon som känner till olika "rutter" dom brukar köra vid körprovet i Säve? Eller kör dom slumpmässigt?

Tjet skrev:
Tack tack! Skall öva mest hasighetsanpassning på små smala vägar. :)

Någon som känner till olika "rutter" dom brukar köra vid körprovet i Säve? Eller kör dom slumpmässigt?

Dom jag har hört om har snurrat runt Säve med omnejd och när det kommer till körning mot mål så brukar det bära iväg mot olika delar istan,men det vet man inte säkert vart det blir

Btw du har PM.

Långa farbron skrev:
Dom jag har hört om har snurrat runt Säve med omnejd och när det kommer till körning mot mål så brukar det bära iväg mot olika delar istan,men det vet man inte säkert vart det blir

Btw du har PM.

Jag fick köra en bit mot "Djupedal", mot "Tuve centrum" och "Säve flygplats". Tog 30 minuter, man kan vara ganska säker på att man inte åker in till stan och snurrar iaf. Såg enduro-polisen på en korsande väg också. :gnissla

Btw, du har också PM. :banana

Jag/vi körde höger direkt när man kommer ut från Stora Holm, dvs mot Säve på de lite mindre vägarna där, sedan snurrade vi runt lite norrut, åkte lite gruväsg,vände vid Albatross golfklubb, bytte förare (vi var två som körde upp) o sedan tillbaka mot Säve, flygplatsen, mot björlanda, o så tillbaka in mot stan genom länsmansgården och avslutade vid macken vid Wieselgrensplatsen. Kontrollanten var hur schysst som helst, stor fet gubbe som körde BMW touringhoj. Inget gnäll på detaljer, jag sladdade t.om. lite i slutet av konbanan (rev inga konor förstås) men det var lugnt iaf. Sen så tyckte jag såklart han var extra bussig eftersom jag klarade det :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti