Begriper mig inte på Vägverket

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Ringde och bokade ny uppkörningstid förut, 9e augusti fanns den tidigaste.
Förstår dom inte att det är på sommaren man vill åka hoj och inte på hösten? Hur svårt kan det vara att anställa lite fler inspektörer så köerna blir lite mer rimliga?
Fler uppkörningstillfällen = fler som kuggar = mer pengar för Vägverket. Men icke. Nu skall man tydligen gå och vänta hela långa sommaren på att få testa sig igen. Dom uppmuntrar ju inte till att köra olagligt, nejnej, inte alls. :tummenupp

Tror faktiskt inte att det är fullbokat 07:45 till 17:00 + kvällar och helger HELA sommaren.

Någon mer som sitter i samma sits och har likadana tankebanor? :(

Jag bokade i mars och fick i slutet av juni. En polare bokade i juni och fick innan mig.

Det är bara att ringa och terrorisera de.
De flesta av tiderna är bokade till körskolorna tror jag...

"bara att anställa"... funkar ju inte riktigt så.

Ett hett tips är att fokusera på dig själv istället, så är det när det gäller det mesta. Tänk om du hade övat lite mer inför förra uppkörningen så hade du haft kortet i din hand :D

Om man nu vill köra hoj på sommaren KAN man vara ute i lite bättre tid än juni kanske?

Dessutom kommer det fler somrar.

sege skrev:
Om man nu vill köra hoj på sommaren KAN man vara ute i lite bättre tid än juni kanske?

Dessutom kommer det fler somrar.

Hade teoriprov i typ mars första gången, missade med några ynka poäng så blev allt förskjutet. Fler somrar kommer det säkerligen, men jag orkar fan inte vänta en lång äcklig vinter till! :censored

Alla blir väl gladare ifall dom anställer lite fler inspektörer? Dom borde ju få in mer pengar eftersom trycket är så stort så att första tiden ligger i början på augusti? Eller har jag fel? :gnissla

Tjet skrev:
Tror faktiskt inte att det är fullbokat 07:45 till 17:00 + kvällar och helger HELA sommaren. :(

Nej för vägverket ljuger........ :huvet

Vänta lite nu,hur många uppkörningsledare finns det?? kanske 3 st per dag som jobbar från 0745-1700 + kvällar och helger.Skulle du vilja byta med dom?? Sen är det ju så att enl semesterlagen har alla anställda rätt till 4 veckors samanhängande semester under sommaren.

Med tanke på att dom jobbar veckorna igenom så gör dom ett bra jobb tycker jag.Dom snurrar ju 120 uppkörare på 5 dagar.

Sen är det ju så att man skulle ju kunna ringa till ex Falkenberg,Borås osv och kollla hur dom har det med tider.

Men vad vet jag.......

Last edited:
Besikta....

ett litet tips, jag brukar åka till stationen direkt, på fm.
Skrapa lite med foten och undra omde kan klämma in en extra mc under dagen.
Funkar perfekt, ibland nästan direkt, eller också säger dom att jag kan komma på em.
Någon gång har det hänt att de föreslår dagen efter........ :tummenupp
Det kallar jag service.....och så fick man sig en liten tur samtidigt.
Man får faktiskt kör mc till o från besiktning och i samband med reparation obesiktat

tassen skrev:
Funkar perfekt, ibland nästan direkt, eller också säger dom att jag kan komma på em.
Man får faktiskt kör mc till o från besiktning och i samband med reparation obesiktat

Ok Tassen talar vi om samma sak.. :7peta :D

tassen skrev:

Menar du besiktningen nu eller förarprovet? :p

Tjet skrev:
Hade teoriprov i typ mars första gången, missade med några ynka poäng så blev allt förskjutet. Fler somrar kommer det säkerligen, men jag orkar fan inte vänta en lång äcklig vinter till! :censored

Alltså; du kunde skrivit i vintras, nånstans i december, bokat uppkörning i april redan i januari.

I Göteborg eller......?

Tjet skrev:
Ringde och bokade ny uppkörningstid förut, 9e augusti fanns den tidigaste.
Förstår dom inte att det är på sommaren man vill åka hoj och inte på hösten? Hur svårt kan det vara att anställa lite fler inspektörer så köerna blir lite mer rimliga?
Fler uppkörningstillfällen = fler som kuggar = mer pengar för Vägverket. Men icke. Nu skall man tydligen gå och vänta hela långa sommaren på att få testa sig igen. Dom uppmuntrar ju inte till att köra olagligt, nejnej, inte alls. :tummenupp

Tror faktiskt inte att det är fullbokat 07:45 till 17:00 + kvällar och helger HELA sommaren.

Någon mer som sitter i samma sits och har likadana tankebanor? :(

Varför inte höra dig för på nån mindre ort utanför Göteborg......!?

Vet ett antal som fått uppkörningstid direkt bara genom att göra så, min
brors bägge barn som ett ex.

KentW

en idé annars är ju att vara bättre förberedd inför sin första uppkörning, fucko. det är inte vägverkets fel att alla kuggar.

anja skrev:
en idé annars är ju att vara bättre förberedd inför sin första uppkörning, fucko. det är inte vägverkets fel att alla kuggar.

Inte lätt att veta hur dom vill ha det ifall man inte tagit några lektioner (eftersom dom också var fullbokade hela sommaren).

tips låt en körskola boka uppkörningen så får du en tidigare tid...

Hoppas det ordnar sig, inspektörerna lever väl inte i samma verklighet som andra som måste jobba över när det hettar till. :näsblod

Angående planering så är det ju bra om folk köper sina julklappar nu i sommar så slipper dem affärsanställda jobba över i december. :tomten
Allt går att planera: innan man har fest :fyllisar kan man kolla att ingen annan har fest samtidigt så att det blir för mycket liv och ont om p-platser samt kolla att kiosken har tillräckligt med cigaretter hemma, förvarna sina grannar...osv. :hihi

JAAAAA! Skam den som ger sig! Hade tydligen kommit in ett återbud nu, 23/6. Om en vecka! :yoparty

Kanske var Vägverketgudarna som såg denna tråd och tyckte synd om mig! :kär

/me tar tillbaka allt ont jag sagt om Vägverket :p

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP