Begravningsentreprenör

Microfiber eller gammal bomulls (duk/t-shirt) att torka med. I övrigt som @DogOnWheels rekommenderar, läg bara det blöta pappret på visiret o vänta en stund, skölj med vatten. Saknar du textil att torka med så antingen lufttorka eller badda (inte gnida) med papper.

Jag gör en mild mix med typ 1-99 (Yes i varmt vatten), sen tar jag disktrasan blöter den och drar en gång och väntar 10 sekunder. Vrider ur disktrasan och drar en gång till. Allt som lossnar då vrider jag ur igen, sköljer trasan, vrider och drar en sista gång. Det som fortfarande sitter tar jag med nageln.

Fältmetoden är mackens rullpapper blött lite i vatten. Det funkar på speglar / visir / lampor mm. Det behövs inte gnugga särskillt, bara torka av två gånger med blött papper. Man behöver inte vara rädd att repa nåt, det repas i alla fall av diverse partiklar när man kör fort på motorvägar (prova ligg bakom en lastbil i 5 sekunder med öppen hjälm och känn sticken i ansiktet). Ett visir som inte har några repor alls har aldrig använts.

änglalik.jpg

Trådtiteln fick mig att tänka på denna:

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form