Begravning till sjöss

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Eftersom sporthoj brukar kunna lösa det mesta så drar jag en chansning.
Söker någon med en hyffsad båt som skulle kunna tänka sig att ta med ett sällskap på ca 8 pers någon sjömil ut mellan Varberg o Falkenberg för att sprida askan efter min far (tillstånd från länsstyrelsen ordnas).
Det behöver inte vara någon lyxbåt utan gärna en gammal fiskebåt eller liknande.
Eller kanske någon kan förmedla kontakt med någon av de lokala fiskarna med mindre båtar?
Tidpunkt troligen någon gång i Augusti.

SSRS.

De tar ingen "avgift", men gärna emot en gåva efter ett sådant uppdrag.
Kanske är lite olika i olika län/områden, men ring och kolla med dem.

Sjöräddningen (SSRS) skulle jag åxå föreslå. Dom har du både i Bua och Falkenberg.

Nu är det över 12 år sen jag var med och flera av den tidens gamla eldsjälar har fallit från. Men vi har säkerligen ersatts med nya, och som vi, säkert gärna skulle ställa upp på ett sånt uppdrag. Jag kan inte tänka mig att sällskapets ledning skulle ha nåt att invända heller, men i vissa lite tveksamma fall valde vi att ha "övning" just där å då. Lite 9:e kompaniet :gnissla

Sällskapet lever annars på donationer. Kan va värt att tänka på när kollekten tas upp i församlingen, om dom står för båtturen.

En vuxen medlem ställer en seriös och ärlig fråga om ngt så personligt och självutlämnade som gravsättningen av sin egen fars kvarlevor.
Men inte ens då...

Hade jag varit moderator här hade alla inlägg efter #5 plockats bort.

Last edited:
En vuxen medlem ställer en seriös och ärlig fråga om ngt så personligt och självutlämnade som gravsättningen av sin egen fars kvarlevor.
Men inte ens då...

Hade jag varit moderator här hade alla inlägg efter #5 plockats bort direkt.

Borde jag ta åt mig?

Tandställningens fråga kunde ju varit ärligt ställd och någon form av svar bode han ju få, vilket han oxå fick.

Sen att hans ego förhindrar honom att ta in svaret är väl ganska typisk hantering på sh.

Oavsett så ber jag TS om ursäkt om mina svar på något sätt orsakat ytterligare obehag.

Ring SSRS och hör efter med dem som de andra sagt.

Skulle själv vilja bli begravd till sjöss.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan