begränsat körkort utomlands..

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hur funkar det egentligen, i sverige får jag endast framföra ett frordon med 25 kw eller max 0,16 kw per kg.. jada jada..

Men vad gäller utomlands.. Riktigt sugen på att köpa en hoj i italien till sommaren och sen köra upp den. Har blivit förälskad i GSR 600 - 2006 och nyare och de är hälften så dyra i Italien jämfört med i Sverige. Finns dock inte några reggade på 25 kw.

What shall I do? Funderar på att ta ett nytt körkort nu i sommar när jag fyller 21 ändå, men det är först i augusti.

mvh

Tyvärr så får du ju inte köra obegränsad i andra länder heller, så känns lite riskfyllt att köra så långt.
Vänta till du har nya, lite trist men kan inte göra mkt annat.

kan inte säga annat än köp den! jag har en själv och har varit förälskad ända sen jag provade den första gången! Men du kan nog köra hem den, se bara till att du inte krockar på vägen hem ;) så blir det inga problem :)

kan inte säga annat än köp den! jag har en själv och har varit förälskad ända sen jag provade den första gången! Men du kan nog köra hem den, se bara till att du inte krockar på vägen hem ;) så blir det inga problem :)
Jag kan nog köra långtradare också, och dom gånger jag har simmat i lecahavet har jag aldrig bestämt innan att jag skulle vurpa... :rolleyes:

Jag kan nog köra långtradare också, och dom gånger jag har simmat i lecahavet har jag aldrig bestämt innan att jag skulle vurpa... :rolleyes:

För dig som är lite yngre och inte tillhör den ironiska generationen så säger han;

dntdoit.gif

kan inte säga annat än..... se bara till att du inte krockar på vägen hem ;) så blir det inga problem :)
Hyser en stark misstanke om att de flesta som krockar inte ville göra det...
Har jag förstått rätt så skall Du alltså köra en obekant hoj utomlands i en obekant trafikmiljö med ett icke gällande körkort??
Låter en smula ogenomtänkt...
Kan tänka mig ett annat ord som börjar på "idi--"

LÅTBLI!

well, får ta och varva ner lite.. ska sälja bilen och ev. då min andra hoj, så sen får vi se om jag köper en gsr 600 :) men av alla de jag tittat på är det den som jag är mest förtjust i.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park