Begränsad på bakhjulet?

Sebba

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
GSXR 750
Tja, kanske är lite konstig fråga.

Men, asså.. Jag har en Kawasaki GPX, som är begränsad.
Å, jag vill ju ha upp´t på bakhjulet...

Vet att det gått en del bakhjule skolor här, men jag lyckades inte hitta några...
Och sen, lär de vara svårare å få upp en begränsad, om enns omöjligt?

Nån som känner sig manad att hjälpa en stackars begränsad krake?

MVH. Sebban :squid

Starta vid runt 5km.. dra in kopplingen.. ge full rulle, släpp ut kopplingen och ge mer gas.... samtidigt som du rycker i styret.

Om du nu inte har den begränsad till 25kw så kommer den komma upp på bakhjulet.

MEN VAR FÖRSIKTIG

Stor risk att ´t slår runt me begränsat?
Spelar de någe roll hur jag sitter (framlutat/baklutat?)

ut å tralla på mountainbiken. Samma teknik där bara att du trampar med benen istället för att ha det lätt å rycka i en rulle på styret.

så du förstår att endast ge gas funkar inte (om du nu inte sitter på en R1 eller nån annan 1000 litare.. på första växeln).

Okey, för att förtydliga, du lär inte få upp den där hojen på bakan, ledsen.
Strypt hoj = du kan inte varva ur helt (delvis mindre hojar tappar i princip all sin effekt då den ligger väldigt högt upp.)
Hade du haft en R1a, eller en Bandit1200 strypt så är det bara olla upp den, har mycket kraft även på låga varv dem hojarna. Men små hojar strypta är knivig historia, kanske kan tänkas att en R6a grejar det.

Lättare att slå runt när det är begränsat?
öh? va f-n baserar du det på?

Spelar roll vart du sitter? Självklart, enkelt fysik, tänk som en gungbräda...
Men som sagt var du lär inte få upp den där på ett bra tag.

Bättre tips dock, lär dig köra ordentligt och när du byt upp dig i hojväg och blivit säkrare då kan du väl ge dig på att bakhjulsköra.

Väx upp!!

//Fredda Ursäkta om det låter ilskt, men jag blir så djävla less på dessa unga människor som bara kan tänka på att köra bakhjul bakhjul bakhjul och bakhjul... VÄX UPP för fan!

Klar att det går om man är säker, A.Z Farias gör ju 12or med en orginal HD sportster 883 och den har typ 40 kusar på 280kg?.

Finns det något forum vi "dumma ungdomar som bara har en sak i skallen" kan få disskutera utan att bli hånade då?

hur blir du hånad menar du?
Lugna ner dig och åk hoj bara, åka på slangen kan du lära dig senare, med en bättre hoj för sådant.
det är inga svårigheter om man åkt några år att se att det de senare 5-6 åren blivit väldigt "inne" med att kunna trick på sin motorcykel nästan före inan man kan framföra den på ett vettigt sätt.

Last edited:
Silwer skrev:
hur blir du hånad menar du?
Lugna ner dig och åk hoj bara, åka på slangen kan du lära dig senare, med en bättre hoj för sådant.
det är inga svårigheter om man åkt några år att se att det de senare 5-6 åren blivit väldigt "inne" med att kunna trick på sin motorcykel nästan före inan man kan framföra den på ett vettigt sätt.

Ja sannerligen, folk frågar redan innan de ens har tagit körkort om man kan slanga på en strypt x-x-x 123 helt sjukt! För fan, lär dig köra ordentligt först, det är ingen moppe du kommer åka på.

Känns ju inte direkt som att försäkringspremierna är på nedgång inom de närmaste åren...

//Fredda (forumet du talar om heter 125 forum, där hittar du fler likasinnade jag lovar)

Swedie skrev:
så du förstår att endast ge gas funkar inte (om du nu inte sitter på en R1 eller nån annan 1000 litare.. på första växeln).

En 1000-litare riktigt! Visste inte att det fanns så stora hojar, men jag kan tänka mig att de går upp med bara gas! :whip :slicka

Finns bara en sak som alla gått igenom.....öva öva och... ja öva..det blir en aha-upplevelse... sen är det lätt helt plötsligt. Det sitter i skallen inte i gasen

Hightuned skrev:
Klar att det går om man är säker, A.Z Farias gör ju 12or med en orginal HD sportster 883 och den har typ 40 kusar på 280kg?.

Du kanske tänker på Sune Andersson, han är sponsrad av HD/Buell och kör bla en HD Sportster 883.

Alla hojjar går att köra på bakhjulet,

Mer el mindre lätt bara.

Min lilla moppe går upp på gas på 1an och 2 an,
behöver bara rycka lite mera än andra :P

Ut och träna, sen tränar du lite till

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...