begränsad och inte..

• Thread starter Thread starter rille_86
  • Start date Start date

rille_86

Guest
tjena nu kan ja va inne på fel tråd tveksamt...men nu till frågan... ja har ett mellan körkort och vad händer om polisen märker att ja kör en tung reggad hojj???

rille_86 skrev:
hmm och det betyder tappar ja lappen??

Mer än så.... Om du är vållande i en skada eller hamnar i en så har du ingen försäkring som gäller.... Inte kul om du nu hamnar i rullstol eller sätter någon annan i den.... DÅ är du en fattig man.... Att du inte får något för bågen är ju också självklart.

Och så även olovligkörning... :tummenupp :rolleyes:

RSV_R skrev:
Mer än så.... Om du är vållande i en skada eller hamnar i en så har du ingen försäkring som gäller.... Inte kul om du nu hamnar i rullstol eller sätter någon annan i den.... DÅ är du en fattig man.... Att du inte får något för bågen är ju också självklart.

Och så även olovligkörning... :tummenupp :rolleyes:

Har jag fel om jag säger att trafikförsäkringen gäller i allafall?

cRoC skrev:
Mm förutom vid grov rattfylleri tex.

Hmm... gäller inte trafikdelen oavsett vem/vad/hur/när osv osv!?

Att folk ens ställer en sådan fråga till att börja med är så j-vla idiotiskt att man inte vet om mans ska skratta eller gråta! Har man inte körkort för det man ska köra så är man torsk!! mellankort är för tung hoj lika mycket som mitt B-kort är för tung lastbil med släp!! FATTA!

oj va grinig jag låter...hoho.. glad påsk!!

Suomalainen skrev:
Hmm... gäller inte trafikdelen oavsett vem/vad/hur/när osv osv!?

Att folk ens ställer en sådan fråga till att börja med är så j-vla idiotiskt att man inte vet om mans ska skratta eller gråta! Har man inte körkort för det man ska köra så är man torsk!! mellankort är för tung hoj lika mycket som mitt B-kort är för tung lastbil med släp!! FATTA!

oj va grinig jag låter...hoho.. glad påsk!!

Tog det ur min körskolebok, kunde inte hitta den så jag kunde inte citera, tyvär

Efter prat med TH så kunde man bli nekad ersättning från trafikförs om hojen var skenförsäkrad. Då borde dom kunna neka till olovligkörning med....?

rille_86 skrev:
tjena nu kan ja va inne på fel tråd tveksamt...men nu till frågan... ja har ett mellan körkort och vad händer om polisen märker att ja kör en tung reggad hojj???
Om du kör med en tungreggad hoj (skriven på dig själv, och försäkrad), med ett 25kW-körkort, kan detta hända:

Stoppad av polisen: Olovlig körning = Av med kortet, och om du har prövotid är det bara att ta om det. Dock efter att först fått lämplighetsintyg...igen.

Krash: Kan få ut full försäkring, om du har full försäkring.

Samma scenario, men med cykeln försäkrad på pappa:

Stoppad av polisen: Olovlig körning, av med kortet osv. Samma som första.

Krash: 50% chans att du inte får ut mer än trafik. Vissa lyckas få ut fullförsäkring, vissa lyckas inte.

Så länge du inte medvetet krashat någon annan, kan de inte neka trafikförsäkringen. Detta är det enda tillfälle då försäkringsbolaget kan neka trafik, om du "med uppsåt" krashat.

Hoppas det var svar på din fråga.

Tips: Regga hojen 25kW, eller skaffa tungt kort.

jaa ja ska regga den det har vart helt klart detvar bara det om det va lång väntetid tänkte ja köra ändå men jag hoppar nog det:D:D tack tack...

taget från RP:s gästbok

Äntligen lyckades jag få svar ifrån polisen på mitt mail. Infon kanske inte spelar någon roll för alla men för dom som inte vet så är det iaf en positiv upplysning :D Så här blev det:

Hej.
Jag har två frågor som jag inte har något klart svar på och det vill jag
ändra på:
1. Hur fungerar de uppsatta fartkamerorna runt om i landet? Måste de ha en bild på föraren som kan identifieras eller skickas bara en böter till adressen där bilen är registrerad vid t.ex. en fortkörning?
2. Vad är straffet för att köra en motorcykel som är registrerad på 25kw men som har mer effekt med ett A "bergränsat" kort, dvs mellan MC-kort? Och hur förhåller sig straffet till att köra en "tung" motorcykel med ett "mellan" kort?
Tacksam för svar
MVH Calle

Från: Polismyndigheten i Blekinge
Hej

1. Föraransvar, en bild på föraren är nödvändig

2. En form av olovlig körning. Dagsböter, beloppet efter inkomst

Hälsning
Trafikpolisen

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX