begränsad /obegränsad A

Vilken koll har du egentligen?
Tror du på allvar att din farsa vill köra runt med en sporthoj på 25kw för din skull???

Sen om du ändå bara ska trafikförsäkra så ta försäkringen på dig själv så jäkla dyrt är det inte.

Sluta leva på andra.

min farsa är inte en sporthojskille som bara är ute efter toppeffekt och maxhastighet. jag kan ju tillägga att han var inne på att bara köra upp för A1 och nöja sig med 11 kw innan jag hindrade honom. tro det eller ej, men jag lever inte på honom ( i det här fallet)

EDIT: vill tillägga att han var inne på endast moped innan han kom att tänka på A1, då det han är ute efter är att pendla billigt och miljövänligt till jobbet

Last edited:
Skum farsa det där, med A kort kan han köra samtliga hojar. Skiljer ju inget på uppkörningarna i svårighetsgrad förutom att lätt mc är lite lättare att manövrera i lågfart.

Låt han ta A kort obegränsad, då kan han köra stora scootrar om han så vill :)

Skum farsa det där, med A kort kan han köra samtliga hojar. Skiljer ju inget på uppkörningarna i svårighetsgrad förutom att lätt mc är lite lättare att manövrera i lågfart.

Låt han ta A kort obegränsad, då kan han köra stora scootrar om han så vill :)

jag vet, han är en tönt, men å andra sidan så är han ju farsa också (förlåt alla:D) han får ta vad han vill, men vi har ingen tung mc i nuläget

Har inte orkat läsa hela tråden men jag vet att poliser blir misstänksamma om de slår på ditt regnr o ser att ägaren inte har körkort. Har en god vän som blev tagen på det sättet så du kommer garanterat bli stoppad oftare.

Jag tycker att du hellre ska spara pengar än att skenförsäkra, det finns en stor risk att du skadar dig allvarligt och då riskera att inte få någon ersättning är inte särskillt smart.

Din körskolehoj kan inte vara särskillt dyr i försäkring på dig och din premie kommer sjunka fort för varje skadefritt år. Alla som skenförsäkrar bidrar även till förhöjda premier för övriga.

Det är halvförsäkring du kikar på antar jag

Last edited:
Har inte orkat läsa hela tråden men jag vet att poliser blir misstänksamma om de slår på ditt regnr o ser att ägaren inte har körkort. Har en god vän som blev tagen på det sättet så du kommer garanterat bli stoppad oftare.

Jag tycker att du hellre ska spara pengar än att skenförsäkra, det finns en stor risk att du skadar dig allvarligt och då riskera att inte få någon ersättning är inte särskillt smart.

Din körskolehoj kan inte vara särskillt dyr i försäkring på dig och din premie kommer sjunka fort för varje skadefritt år. Alla som skenförsäkrar bidrar även till förhöjda premier för övriga.

Det är halvförsäkring du kikar på antar jag

mja det är väl främst trafikförsäkrning, och det är inte till denna hoj jag har nu, den är billig och är försäkrad på mig som du säger. Grejen var att jag vill köpa sporthoj och då blir premien helt plötsligt så mkt högre (såklart). Sen så angående att min pappa inte har körkort så håller han på att ta, så det är ju i sånna fall inget problem. Men jag har inte tänkt att skenförsäkra, för det finns försäkringar som man kan försäkra hela "hushållet" på.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back