Skitsnack. Classicaförsäkring ger 1644:-/hel/hel för hojar äldre än 20 år.
Fast dom tar inte R hojar, och inte ombyggda hojjar såvitt jag vet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skitsnack. Classicaförsäkring ger 1644:-/hel/hel för hojar äldre än 20 år.
Nu har du nog inte förstått riktigt.
Jodå, jag har förstått alldeles riktigt, han vill att farsan skall ta a-begränsad för att skenförsäkringen skall se bättre ut och för att farsan och han skall dela hoj.
Att skenförsäkra ställer jag mig inte bakom utan säger bara att om farsan tar a-obegränsat så får han fortfarande köra den begränsade hojen.
Vad gäller försäkringen så kan han fortfarande äga en 25kwhoj även fast han får köra snabbare...
Det hela verkar ganska galet om du frågar mig, varför "tvinga" farsan att lida sig igenom ett begränsat A om han inte behöver bara för att spara in några kronor på försäkringen.
Köp den hoj du har råd med istället och byt upp dig med tiden.

Vet inte hur andra bolag gör, men Folksam lägger till 1000:- på självrisken om jag klotar hojen. Klotar farsan med den så blir det vanliga självrisken. Enda skillnaden (hos Folksam).
.
Jag förstod det, som att du förstod det, som att gubben hade kort för obegränsat. Så då var det väl jag som inte förstod då.
![]()
Fast dom tar inte R hojar, och inte ombyggda hojjar såvitt jag vet.

Dom tar alla hojar bara dom är i originalutförande och minst 20 årSå gamla GSXR1100R, FZR1000R och GPZ1000RX är välkomna i klassikerförsäkringen
Glömde snabba CBR1000F men det är inte riktigt en R-hoj men ruggigt snabb är han iallafall
![]()
Se där, ja nu börjar det ju finnas en del 20 år gamla hojar som är rätt vassa motormässigt, chassiemässigt är dom ändå 20 år gamla....
Vilken dröm att se en kommande kull färskingar på dom hojarna...
En kull färskingar som är vana vid att det bromsar när man drar i handtaget och ser oförstående ut när chassit flexar och det vobblar...
En kull som tror att man kan välja spår UT ur en kurva med ett bambustaket...
Det är bara att välja ett bra spår in, och åka det hojen väljer ut, har man tur är det asfalt i spåret hojen väljer...
Bara Begränsat A som automatiskt blir "Riktigt" A.
En kull som tror att man kan välja spår UT ur en kurva med ett bambustaket...
Det är bara att välja ett bra spår in, och åka det hojen väljer ut, har man tur är det asfalt i spåret hojen väljer...

Så dåligt kan det väl ändå inte vara om man jämför med andra hojar som är man har råd att försäkra. En GSXR750/ZXR750 från 90 (blir det nästa år, och då uppdaterades fjädring m.m.) kan väl inte vara så mycket sämre än en TRX850 som till och med är dyrare att försäkra, eller en honda hornet eller något men då börjar det bli dåligt med motor. FZR1000 av årsmodell 91 är också har också hyffsat billig försäkring. Ducati monster 900 är mkt dyrare att försäkra och 600 har lika få hästar som min nuvarande skulle ha ostrypt![]()
Jodå, räserkameler går bra, förutsatt att de är i originalutförande. Det finns en hel del guldkorn för oss med skrala försäkringsmöjligheter. En hoj är en hoj. Det behövs inte mycket för att leka rondellfantom.Fast dom tar inte R hojar, och inte ombyggda hojjar såvitt jag vet.
Nej. Det övergår automatiskt till A när du har haft det i två år.Kom på det att jag har haft a-begränsad i två år nu. Behöver man förnya körkortet?
Se där, ja nu börjar det ju finnas en del 20 år gamla hojar som är rätt vassa motormässigt, chassiemässigt är dom ändå 20 år gamla....
Vilken dröm att se en kommande kull färskingar på dom hojarna...

Det beror på vilka referensramar man har. Även tidigt 90-tal skrev bike (hette superbike på den tiden) blixtsnabbt chassie/bra klipp i bromsarna/känns som en 600a men har man någon gång kört något modernt inser man vilket bambustaket det är. Väldigt underhållande att köra men man inser hur snabbt utvecklingen på chassiesidan har gått.
Menar du att utvecklingen har rört sig framåt?http://www.suzukicycles.org/photos/GSX/GSX750ES-adverts/1983_GSX750ES_MC-nytt1_800.jpg
"Vikt effekt 2.5, bäst i hela 750klassen"
"Ram i vristyvt fyrkantsrör" (av järn)

Menar du att utvecklingen har rört sig framåt?![]()
Det beror på vilka referensramar man har. Även tidigt 90-tal skrev bike (hette superbike på den tiden) blixtsnabbt chassie/bra klipp i bromsarna/känns som en 600a men har man någon gång kört något modernt inser man vilket bambustaket det är. Väldigt underhållande att köra men man inser hur snabbt utvecklingen på chassiesidan har gått.

Det var på tiden att du lämnade över det arbetet till döttrarna.Det var bättre förr, för då var även jag ung och fick ligga!

|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |