Begagnatpriser

Så långt tillbaka som 84? Kan man inte gissa lite och bedömma på skicket och om man själv tycker cykeln är värd dessa stålars, en från 84 ligger väll på i runda slängar 15-25k och det kvittar väll om man betalat 10k i överpris så länge man själv är nöjd med affären.

Finns inga sådanna som är rättvisande, det enda som funkar är att kolla upp annonser själv så man får ett humm om vad hojarna kostar.
Har aldrig sett en sån lista som fungerar.

Generellt sett så fungerar nog listorna bättre på nyare hojar, på en tex 7år gammal hoj kan skicket vara allt mellan himmel och jord.

Maciver skrev:
Var på nätet hittar man en bra begagnatlista på hojar, typ som "gröna boken" på bilar?
Den ska sträcka sig så långt tillbaka som 1984 :tungan

Blocket.se

Sådana listor är alltid svåra. Jag kommer ihåg att min gamla GSX 1100 -80' skulle ligga på en 12-13 tusen, men när de är så gamla så stämmer det inte alltid. Min hoj hade gått 5600 mil när jag sålde den (10/2004) och jag var den fjärde ägaren totalt. Hojen var helt original (som allt jag köper och äger :) ) och betingade naturligtvis ett högre värde än så.

Tysken skrev:
Ja det är väl rimligt om den är fin.
Tyckte det verkade lite lågt.. Om den verkligen ligger på 12k så kanske det är en hoj att satsa på till sommarn.. tycker dom är grymt snygga.. :kär

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul