Begagnatmarknaden

Kan priset vara högt för att det är en klassiker kanske...
 
Hårding skrev:
Kan priset vara högt för att det är en klassiker kanske...

Tänk att den tankan slog mig först också, men ändå - klassiker eller ej, 48 000:- för en hoj från -83 tycker iaf. jag är att ta i. Sedan kan jag skita i att titta på sådana annonser och slippa att reta mig på det och bla. bla. bla., men det är ett fritt land och jag uttrycker bara min åsikt om det :hej
 
Tja, titta på priserna för en gammal CBX 1000 från tidigt 80-tal.
Ingen går för under 40 000 oavsett skick.
 
Hårding skrev:
Kan priset vara högt för att det är en klassiker kanske...

Det ÄR en klassiker, och dem där ÄR dyra. Vore jag tio år äldre och kanske hade en sådan när det begav sig så kan ju affektionsvärdet vara högre än vanligt..

Men i verkliga livet får han nog nöja sig med några tusen mindre, tror inte han skämtar dock..Finns ju en värd bortom rettor
 
Har för mig att denna hoj anses som den första RIKTIGA serie producerade sporthoj . Så 48k verkar vara ett rimligt pris
 
mankan skrev:
Tänk att den tankan slog mig först också, men ändå - klassiker eller ej, 48 000:- för en hoj från -83 tycker iaf. jag är att ta i.

Tycker du att En Shelby Cobra (b*l) från 60-talet för 500 000:- är att ta i oxå?
Klassiska motorfordon kostar mer än nya dussinhojar, så enkelt är det.
 
48000:- är nog inte så hutlöst, det finns en fanatisk klubb för dom där som säker är berädda att lätta på lädret för att äga en klassiker?. Fråga Soppatorsken, han blir antastad av gubbar hela tiden (som är intresserade av hans CB1100R) . :D
 
det där är en klassiker därav priset, under 40 får du inet en sån för, det var sin tids värsta hoj, alutank och helkåpa var inet vanligt då, de köptes och kördes till stor del på bana.
De var även då säkert 70% dyrare än de övriga hojarna i klassen.

jag har sett dummare, nån sålde en gammal gsxr1100 för 38k för ett tag sen ,och det var inte ens en klassiker, då kan man börja undra.
 
Vaddå klassiker....

Ärligt talat ser hojen inge vidare ut... och går säkert inte speciellt bra heller!
En av orsakerna till att prisläget är så högt i sverige är att folk är hemmablinda, och tror att den egna hojen är bäst i världen!
Hur trött är man inte på att höra anonser om den "fina pärlan i orginalskick" -right!

___________________
import- enda vettiga alternativet?
 
spelar ingen roll vad du säger, de där är byggda i begränsad upplaga och på tidigt 80-tal var de den värsta standarhojen helt enkelt.
De mätte upp motordelarna manuellt på varje motor för att alla skulle leverera den effekt som angavs.
De är dyra i hela världen helt enkelt, den är ett dåligt exempel tyvärr.
Sen att 115hk och 240kg inte direkt ger världens drag med dagens mått det känner jag är helt orellevant.
 
Last edited:
..Naturligtvis är det utbud och efterfrågan som styr. Lägg märke till att jag skrev en av anledningarna :rodnar
Men det hadlar också om skillnader i information. Man kan ju anta att ej perfekt inofmation gäller (köpare har inte lika bra information som säljaren) - säljaren kan dölja fel -ofärtjänt högt pris :skrämd
 
mankan skrev:
Tänk att den tankan slog mig först också, men ändå - klassiker eller ej, 48 000:- för en hoj från -83 tycker iaf. jag är att ta i. Sedan kan jag skita i att titta på sådana annonser och slippa att reta mig på det och bla. bla. bla., men det är ett fritt land och jag uttrycker bara min åsikt om det :hej

Min pappa köpte en CBX -83 för 80,000. Iofs Sveriges finaste exemplar :D
 
Silwer skrev:
fanns inte 83 vad jag vet :confused:


mycket riktigt (tror jag) :fakta sista året den gjordes var 82 enl mig iaf
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top