begagnatköp Suzuki TL1000S -97

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag är eventuellt spekulant på en sådan här som värdig ersättare till The Viffer (tm). Vad ska man titta efter på en sån här, hur låter dom vanliga felen (skramlar den i normalfall, eller kan man höra dåliga vevlager på den?) Går vevlagren bara sönder när man hjular högt, eller ger dom sig ändå med tiden? Vilka åtgärder ska vara utförda på garantin etc.

/Daniel

zilog skrev:
Jag är eventuellt spekulant på en sådan här som värdig ersättare till The Viffer (tm). Vad ska man titta efter på en sån här, hur låter dom vanliga felen (skramlar den i normalfall, eller kan man höra dåliga vevlager på den?) Går vevlagren bara sönder när man hjular högt, eller ger dom sig ändå med tiden? Vilka åtgärder ska vara utförda på garantin etc.

/Daniel

tja..sv1000 tillverkades inte 97 vad jag vet
:rolleyes:

haha..du hann ändra :7peta

eller yrar jag :3freak

ozeo skrev:
tja..sv1000 tillverkades inte 97 vad jag vet
:rolleyes:

haha..du hann ändra :7peta

eller yrar jag :3freak

Jag hann ändra ;) Trötthetsinducerad senilitet slår hårt på kvällen.

Jag minns att den vart vald till sämsta hoj året efter och en av de bästa med sammtidigt.
Folk körde ihjäl sig på dem tydligen, den har visst en tendens till att vobbla bla, då visste de inet om att de kunde rasa i vevlagret.

Silwer skrev:
Jag minns att den vart vald till sämsta hoj året efter och en av de bästa med sammtidigt.
Folk körde ihjäl sig på dem tydligen, den har visst en tendens till att vobbla bla, då visste de inet om att de kunde rasa i vevlagret.

verka som om vissa hade tur med dom o vissa inte jag hade tur...min va asgrym o asskön.
gick kanon o klattra aldrig :yoparty

Kolla ramen efter sprickor. Framtill strax bakom där styrkronan sitter fast i ramen. Sedan nere vid rotationsdämparen, fästena i svingen. Är en garantiåtgärd men om det är en tyskimport (tex) eller om någon tidigare ägare har varit på och svetsat på skiten så är du rökt.

Sedan hade väl 97'orna lite problem med vek koppling. Är ny från 99 och framåt (om jag inte minns fel). 6 kopplingsfjädrar istället för 5.

97'orna ska dock inte vara "spärrade" med förskjuten tändkurva så den behövs det inte sk. TRE-mod till.

Sen rasslar dom och lever om som fan... men det ska va så :tungan

Kan inte komma på något mer just nu...

ZpiX skrev:
Sen rasslar dom och lever om som fan... men det ska va så :tungan

nja..min var tvärtyst förutom ett pyttelitet tickande som hördes precis ovanför tanken men ingen annanstans.
va inte ventil för dom var ställd :)

Först och främst måste jag ju säga att jag tycker att du gör helt rätt i att fundera på en Tillis.
Den fick väldiga beröm för sin fjädring när den kom, vobblingen ska vara åtgärdad med en styrdämpare, är det inte gjort så finn det original dämpare med fästen att få tag i för ett par hundra.

Dom bytte även ut ECU:n, mest på grund av att den wheelade för mycket.
Fick lära mig häromdan att dom gjortde om oljekanalerna i motorn -00, mina lager gick förra sommaren. Jag hade bara haft min cykel ett år då, men den har gått 8500mil....
Vissa ramar sprack i en svetsfog, leta runt lite så hittar du snart hur du ska kolla allt, det är värt det.

http://tlplanet.com/forums/showthread.php?s=&threadid=40005&highlight=warranty

tja jag har hört att den konstiga friktionsdämparen kan fungera ganska varierande pga att den blir varm, men tydligen går de att ersätta med konventionella dämpare, man kan ju undra varför de skulle smälla på det där från början egentligen.

Silwer skrev:
tja jag har hört att den konstiga friktionsdämparen kan fungera ganska varierande pga att den blir varm, men tydligen går de att ersätta med konventionella dämpare, man kan ju undra varför de skulle smälla på det där från början egentligen.
Den berömda rotationsdämparen kan få bakhjulet att studsa vid kraftig motorbroms men det är oftast vid körning på bana.jag har kört min 00:a 2 sommrar nu och har märkt av dämparn bak 2 gånger vid riktigt hård körning.Köp det är en kanon hoj bra klipp i motorn kanon vrid billig försäkring klass 6 :banana men det bästa är ju ljudet med ett par bolton dämpare

zilog skrev:

/Daniel

Ingen motor klarar i längden att köras utan olja dock är vissa känsligar än andra. Kör man som folk klarar TL motorn lika många mil som alla andra hojar. Min skramlar inte om man jämför med tantens Ducce men visst tickar den lite. Bensintanken har väl läckt på vissa ex och styrdämpare ska den ha. Är det lite ljudligare rör på den ska man ha ställt in insprutningen annars kan den vara lite ryckig i gången. Annar är det en bra hoj med ett gött ljud. :tummenupp

Jag har nu kollat upp försäkringskostnaden på hojen, och får nog se mig om efter en annan då denna får en R1:a att verka billig i ägande.. tyvärr då det verkar vara ett relativt vettig köp annars (Bilsport&mc vill ha 24700/år i trafik), Th och folksam kunde inte hitta tillräckliga uppgifter på regnumret jag gav dom. Skall tilläggas att detta är för en 24-åring med kk sedan 1997 i småstad.

Bilsport & MC vill ha 25000 för allt som inte har fransar, ta reda på mer info istället och kolla med de andra bolagen en gång till

zilog skrev:
Jag har nu kollat upp försäkringskostnaden på hojen, och får nog se mig om efter en annan då denna får en R1:a att verka billig i ägande.. tyvärr då det verkar vara ett relativt vettig köp annars (Bilsport&mc vill ha 24700/år i trafik), Th och folksam kunde inte hitta tillräckliga uppgifter på regnumret jag gav dom. Skall tilläggas att detta är för en 24-åring med kk sedan 1997 i småstad.

Jag betalar <3000 hel/hel för min så jag tror du ska kolla runt lite till...
Verkar dyrt för dtg tycker jag... :va

zilog skrev:
De har läst t.o.m kapitel 48 i boken "Zilog and the Viffer". Det är därför de ger dig så hög premie :7peta :D

Bingo skrev:
De har läst t.o.m kapitel 48 i boken "Zilog and the Viffer". Det är därför de ger dig så hög premie :7peta :D

Jag har hittills fått ner premien till 8583 kr/år i trafik hos folksam, får se om jag kommer ner lägre.

zilog skrev:
Jag har hittills fått ner premien till 8583 kr/år i trafik hos folksam, får se om jag kommer ner lägre.

Hmm.. Konstigt, var det inte någon som sa att de var en klass 6 hoj? Trodde jag skulle vara mycket billigare!
Jag själv är väldigt sugen på en V-twin, å TL är ju förbaskatt snygg! hehe...

Casca skrev:
Bilsport & MC vill ha 25000 för allt som inte har fransar, ta reda på mer info istället och kolla med de andra bolagen en gång till
Japp dom skulle ha 24000kr för min men på T-H så tog dom i år 4700 halv/helår

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...