Begagnade ostar (120/70-17 & 150 eller 160/60-17)

Deafdumbo

Barbro: Hemkunskapslärare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
CR500 supermotleopard
Någon som rejsar 250 el. dyl och har halvnötta rejs-däck till salu? Även förra årets är helt OK. Jag åker motard på bana men rejsar inte seriöst och skulle klara mig bra med nya/fräscha regndäck och halvkokta kvaldäck el motsvarande. Det viktiga är att det finns kvar något att åka på och att däcken blir varma och greppiga även på en 110-kg motard. Regndäck handlar jag nog nya, men för torrare före skulle beg kanske funka fint.

Jag har åkt en del på Dunlop D207-or i 120- och 150-bredd och tyckt att de varit trevliga (helt rätt ord i sammanhanget...).

/ DD

Deafdumbo skrev:
Någon som rejsar 250 el. dyl och har halvnötta rejs-däck till salu? Även förra årets är helt OK. Jag åker motard på bana men rejsar inte seriöst och skulle klara mig bra med nya/fräscha regndäck och halvkokta kvaldäck el motsvarande. Det viktiga är att det finns kvar något att åka på och att däcken blir varma och greppiga även på en 110-kg motard. Regndäck handlar jag nog nya, men för torrare före skulle beg kanske funka fint.

Jag har åkt en del på Dunlop D207-or i 120- och 150-bredd och tyckt att de varit trevliga (helt rätt ord i sammanhanget...).

/ DD
Om du inte kör seriöst så bör Dunlop D207GP räcka skitbra. Eftersom 250SP kör på dem kan du nog hitta hur många såna som helst i depåerna. 250R kör ju på slicks och det är väl inte intressant?

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu