Begagnade MT-09:or?

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Är det bara jag eller dyker det upp förvånansvärt många begagnade MT-09:eek:r? Ägarna kan ju inte ha hunnit äga hojen särskilt länge om de redan säljer. Är nyfiken till varför. Någon som har insikt eller någon spekulering?

Kanske inte rätt hoj för individen? Blivit av med lappen? Förändrade förhållande som tvingar en att sälja?
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jag har reagerat på samma sak.
Det kan ju vara så att folk har köpt den direkt när den annonserades och därmed inte provkört den.

Sen när de väl fått den så insåg de att den var tråkig, eller något annat som inte passade och därmed vill de köpa något annat medan de fortfarande får mycket pengar för den. :confused:
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
MT-09 har utan tvekan varit en försäljningssucce för Yamaha, men även jag har reagerat på att det redan finns många begagnade till salu. Jag skulle tippa på att det antingen beror på att man "köpt grisen i säcken" genom att boka hojen långt innan man sett den och nu börjat inse att denna hoj inte var den hoj man letade efter. Eller att ovanligt många är köpta på finans och nu börjar lånegivarna vilja ha tillbaka pengar från folk som helt plötsligt lärt sig ordet månadskostnad...

Kanonfin hoj i övrigt. Lite väl billiga bromsar och billig fjädring, men kul koncept.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
MT-07 är det dock helt tomt av. Även hos handlarna.
För oss som gillar mellanmjölk och billiga försäkringar
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Kan det inte vara så att de valt att sälja vidare hojen efter de sett denna officiella videon? :D

 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Det är väl bara några få privatpersoner som säljer? Dom flesta andra verkar vara på firma eventuella demohojjar kanske?
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Där ligger ju ändå 11st annonser ute på blocket av privatpersoner av vad jag kan se. Vet också med mig att jag sett några andra tidigare också. Slår mig bara som rätt många med tanke på att hojen inte har funnits på marknaden mer än 4(?) månader.

Fast det kanske inte är så många om man ser till antalet sålda i år? I dunno.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske är folk som helt plötsligt upptäckt att ekonomin inte räckte till utlandsresan?
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Är det typ 16hk i en sån? Eller varför kostar dom gratis flång nya?

812kr/hk för MT-07. 695kr/hk för MT-09 så den är ju per definition ännu mer gratis.

Mycket för pengarna på 07 men kanske framför allt på 09. Vetefan hur dom gör det....
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja, det kanske är många som köpt fel typ av hoj, eftersom den var svår att provköra innan köp.
Själv hade jag den encylindriga MT:n innan, så jag visste vilket koncept jag köpte, men har man inte kört naket, med upprätt körställning, och den chassiegeometrin innan så blir man överraskad, och då kan det vara positivt likväl som negativt.
Som ni skriver kanske någon även hunnits ikapp av ångesten inför antalet spenderade kronor.
Jag har själv funderat på detta med antalet nästan nya 09:eek:r på blocket i dagarna, så det skulle vara intressant att veta anledningen :va.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT

Jag tittade mest på Nuevo Estocolmo och så vill ja ha en ny.
Var inne i fredags på mcvaruhuset och kikade på en som de hade fått in dagen innan, innan jag lämnade butiken var det någon som hade knipit den. Jag vill lämna in min hoj som inbyte så via privatperson är inte aktuellt för min del. Sen vill jag inte ha en använd hoj för endast 3000 kr mindre. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top