Begagnad Yamaha YZF R125

Pirateman17

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Borås
Hoj
PGO T-Rex
Tjenare alla hojälskare :D

Jag har bestämt mig nu att jag skippar Honda CBF och CBR :) Jag gör som ni säger istället, jag tänker skaffa en Yamaha YZF R125 :) Men dom ligger på 41 900 kr nya, så jag tänker på att köpa begagnad. Vad tror ni om att köpa begagnade hojar? Jag tänker beställa saker till den sen när jag har köpt hojen, som t.ex Fälgstripes, Miniblinkers, Nummerskyltshållare, och såklart blått framljus :) Men jag undrar vad Yamaha YZF R125 har för Watt i sina lyktor och hur många Volt det är, plus Sockel ? :banana
 
Bra val!
Tror det lättaste är att ringa till valfritt Yamaha-center och fråga!
 
Skulle väl kunna gissa på 55/65w i fram, och det är tolv-volt, som allt annat på bil och mc, sen 20 år tillbaka :)
Plus sockel? det är en 3 kablar som går ihop in någon hållare, H4 eller nåt
Blåa ljusen, menar du Xenon eller blue light biltema style?
 
blått ljus är olagligt, köp xenon

Köp snygga blinkers och inte mini blinkers :)

Ska bara lägga en liten detalj, blåa lampor lyser kallvitt, nästan blå aktigt, precis som xenon, oftast är de blåa lamporna olagliga för att det är för mycket kräm i dem, och varför det är så mycket kräm är för att få blå artigt ljuset, så det har inget med själva färgen att göra, utan att det finns risk för bländning

Det finns "blue lights" som är lagligt för trafik, men brukar inte ge den effekten man är ute efter.
Xenon har samma problem, så kolla noggrant på vad du köper, så det inte bara kostar pengar utan är besiktningsgodkänt :)
 
Ska bara lägga en liten detalj, blåa lampor lyser kallvitt, nästan blå aktigt, precis som xenon, oftast är de blåa lamporna olagliga för att det är för mycket kräm i dem, och varför det är så mycket kräm är för att få blå artigt ljuset, så det har inget med själva färgen att göra, utan att det finns risk för bländning

Det finns "blue lights" som är lagligt för trafik, men brukar inte ge den effekten man är ute efter.
Xenon har samma problem, så kolla noggrant på vad du köper, så det inte bara kostar pengar utan är besiktningsgodkänt :)

Trodde du mena dom äkta blåa lamporna, blåa som havet :tummenupp

Dom är olagliga pågrund av färgen, det du pratar om vet jag inget om
 
Trodde du mena dom äkta blåa lamporna, blåa som havet :tummenupp

Dom är olagliga pågrund av färgen, det du pratar om vet jag inget om

Okej, förstod det med, men ville ändå förtydliga, ifall det var sådana han mena :)

Vanligt att folk köper biltemas "blue lights" till bilar, men polisen är inte blyga för att stanna dem :tummenupp
Gult och vitt är lagligt framåt, och kallvitt, som Xenon brukar vara :)
 
Det är väl inget knasigt med att köpa begagnad hoj? Jag köper heller en 3 år gammal hoj för 60k t.ex än en ny för samma pengar. Dels får jag en mycket bättre hoj och dels slipper jag lämna in den på verkstad för minsta lilla sak, utan jag kan serva den själv utan att det påverkar garantin. (Ok Honda har 5 år).
 
Det är väl inget knasigt med att köpa begagnad hoj? Jag köper heller en 3 år gammal hoj för 60k t.ex än en ny för samma pengar. Dels får jag en mycket bättre hoj och dels slipper jag lämna in den på verkstad för minsta lilla sak, utan jag kan serva den själv utan att det påverkar garantin. (Ok Honda har 5 år).

Word!
Begagnade hundratjufemmor är helt underbara dessutom, kostar fan ingenting.
Min -07a med 1000 mil på mätaren fick jag för 25.
Nypris ligger på 50:D
 
Om du redan har bestämt så är väl denna kommentar onödig, men måste ändå tipsa om Megelli 125r. För som det verkar så har du pengar och du vill ha en unik hoj. Denna finns inte i så många ex än, och speciellt inte i sverige.
 
Om du redan har bestämt så är väl denna kommentar onödig, men måste ändå tipsa om Megelli 125r. För som det verkar så har du pengar och du vill ha en unik hoj. Denna finns inte i så många ex än, och speciellt inte i sverige.

Jo, visst, du får en unik hoj, men det sitter en SYM motor i den med elva shetlandsponnys i. Det är lite mindre än en CBR, som är bra mycket billigare :rolleyes:

Så det beror ju på vad man är ute efter, men själv skulle jag bli less på att alla bilar körde om mig på 90-väg :rolleyes:
 
Man kan ju alltid trimma upp till 15, då borde man inte hamna så långt efter en YZF?
 
Man kan ju alltid trimma upp till 15, då borde man inte hamna så långt efter en YZF?

Bara och bara, du får ju betala en ganska fin summa bara för cykeln, sen är 4-takts hästar dyra, du får minst sagt räkna åtminstone 5k i trim, mer till och med, för fyra fjuttiga hästar :brinnerup

Då kan man ha roligare för dem pengarna, för vill man ändå åka fort, så satsa på en två-takts räser istället eller vänta 2 år tills man kan ta tung begränsad. :glömdet
 
Back
Top