Beg.sajt i USA?

SgtNiklas

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1-05 *såld* Suzuki GSX R1000-05
Nu när dollaresen har rasat till 0 och inget (allt är ju relativt) så undrar jag om det är någon som sitter på en bra beg.sida i USA på sporthojjar?

Gärna om det finns med både nerlagda och hela hojjar!

Borde ju finnas hur många som helst, men datakunnig som man är så hittar man ju i princip nada!

Tack på förhand!

Resan betald? Amerikanska MC-tidningar + telefax

Kanske läge för att resa till USA på mc-semester igen. Gjorde så för längesedan. Tidigt 80tal. Blev en rundresa i västra USA. Hem kom cyklarna via båt och såldes efter besiktning. Om jag minns rätt var kostnaden för denna semester inte så stor då förtjänsten betalade flygresa och lite till:) .

Så här skrev jag någonstans 2003! MC äventyr Long time ago Hösten 1980

USA, Carlifornien, Long Beach hemma hos vår inköpskontakt som hjälpte oss med dragracingdelar. Vi, jag och min bror Stefan hade beställt varsin Yamaha Midnight Special modellen med radfyran som endast salufördes i USA. Vi skulle åka runt på MC i två veckor. Första dagen gick åt till att plocka upp cyklarna ur sina transportlådor. Andra dagen blev det till att ordna registrering och försäkring. Sedan bar det utav norrut. Det skulle bli Coastway One upp till SanFrancisco. Vi passerade staden Solvang som är lite Danskinspirerad för att äta på Andersens Pea soup Restaurant, sedan bar det iväg till San Luis Obispo för att titta på tidningskungens Hearst Castle. Det var ett imponerande fest och semesterställe för honom och hans rika vänner. Sedan blev det mycket kurvkörnig utmed kusten ända upp till Carmel staden där Clintan var borgmästare en tid. San Francisco bjöd på många backar och världens kurvigaste backe Lombard Road, kabelspårvagnar. Fishermans Warf med sina många fina restauranger och härlig utsikt över till Alcatras. Vi åkte sedan över Golden Gate för att promenera lite i de berömda RedWood skogarna norr om San Francisco. Ett litet besök i båtstaden Sausalito där Hippiekulturen blomstrade. Sedan bar det iväg österut ifrån staden via Oakland Bridge för att ta oss ner till Freemont för att bevittna Dragracing några dagar, kolla in stjärnorna och idolerna. ( Vi återkom några år senare till Freemont Raceway och då hade vi våran Pro Comp dragster med oss men det är en annan historia). Resan gick senare vidare österut för att passera Klippiga Bergen genom Yosemite National Park för att på insidan ta oss ner mot Death Wally. Vädret hade varit utmärkt och varmt hela tiden men nu började det bli olidligt varmt, inga havsvindar som kylde ner luften. Efter denna värmeterror for vi vidare för lite spel och dobbel i Las Vegas. Vi hade nu varit ute i två veckor och tog oss tillbaka till Long Beach för att handla lite Racerdelar och att packa ner cyklarna för sin resa hem till Sverige. Mellan Las Vegas och Long Beach blev vi stoppade utav polisen fick en ticket for speeding. Den betalade vi aldrig.

Med vänlig hälsning, Toyman drömmer tillbaka.:)

Framtidsdröm, kan jag göra om detta så blir det med en CB1100R 1981 utan kåpa:D

Bifogat

• Carlifornien 1-4 s.JPG
    Carlifornien 1-4 s.JPG
    182.6 KB · Visningar: 53
  • Carlifornien 2-4 s.JPG
    Carlifornien 2-4 s.JPG
    154.3 KB · Visningar: 56
  • Carlifornien 3-4 s.JPG
    Carlifornien 3-4 s.JPG
    185.9 KB · Visningar: 46
  • Carlifornien 4-4 s.JPG
    Carlifornien 4-4 s.JPG
    129.2 KB · Visningar: 52
  • 81lh-ad.jpg
    81lh-ad.jpg
    85.1 KB · Visningar: 45
Det är nog dags att kolla upp lite allt möjligt att shoppa därifrån.

Men just MC var väl lite knixigt att få hem? (om man vill kunna regga den) Fortfarande inte lönsamt med tull osv eller om de var EU-regler som satte stopp för det, finns någon länk om det.

Bifogat

• zero.jpg
    zero.jpg
    71.6 KB · Visningar: 53
Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...