Beg racedäck på bandag-temp,tryck,bland.

  • Thread starter Thread starter Tc
  • Start date Start date

Tc

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
I en 2:a
Hoj
Sport
Har sökt på rennsport här på forumet för att se vad för tryck som rek. vid körning på bana.
Hittar inget om att det skall vara olika tryck i däcken vid olika lufttemp.-vilket jag tycker är lite märkligt.Ska man ha samma tryck i ett RS1 när det är 30 grader(sommar), som i ett RS3 när det är 15 grader (vår)????
 
personligen kör jag med däckstryck varierande mellan 1,9 och 2,2.
Lite mindre fram än bak och lite mindre luft i vid kallare/svalare väderlek.
 
Tc skrev:
Har sökt på rennsport här på forumet för att se vad för tryck som rek. vid körning på bana.
Hittar inget om att det skall vara olika tryck i däcken vid olika lufttemp.-vilket jag tycker är lite märkligt.Ska man ha samma tryck i ett RS1 när det är 30 grader(sommar), som i ett RS3 när det är 15 grader (vår)????

Det är inte konstigt alls att du har svårt att hitta svar på den frågan. Sanningen är att det är en så extremt svår fråga att ytterst få här verkligen VET vad som gäller. Jagf gör det inte och har inte hittat någon med den allsmäktiga sanningen tillgänglig heller.

Ditt första exempel är fel iaf. I 30 graders värme håller RS1 helt enkelt inte om man inte är en gud på inställningar. Vi testa en hel del under bikeweek och enades osäkra om att gummit var för mjukt för den höga tempen. Visst hade vi kanske kunna höja trycket för att testa mer men det som blev rätt för oss var att köra på RS2 som "alltid" funkar.
 
Intresseklubben har noterat:

Veidecfolket kör med 1,8-1,9 bak och 2,2-2,3 fram i sina Dunlop D208GP.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top