Bedragare på nätet..

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Läste på aftonbladet ang bedragare..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1277334.ab

och kom på att jag fått massor av sånna erbjudanden på min annons på kopochsalj på eniro.

Ngr fler som fått ungefär samma mail ??

" Hello,

With pleasure mailing you. Please i'm very glad contacting you to buy your advert placed for sale on
www.kopochsalj.eniro.se.....site, stating that you want to sell your item placed (vehicle), if you agreed, you can as well send me the details and some neccessary information much more of the advert as soon as possible.

I will pay you with cheque to smooth the transaction. Pls Kindly mail me today, B'cos your urgent response is seriously needed.

Also you can as well forward me your full name and address including your phone number to arrange you the payment as soon as possible.

Regards
Steve Rollins.
"

och ett till mail..

" Many thanks for your swift response on that,also i am very gateful to hear back from you and am satisfied with all what you said,so withoutstressing you i will make all neccessarily arrangement with my shipping company who will come over for the shipping and clearing of the (bike) at your location and i will instruct my associate who is owing me sum of money to send you the payment and once you received and cashed the Cheque,i will want you to deduct your own 42.for your (bike) and transfer the remaining money to the shipping Company through western union,because that will covers shipping and clearing of the (bike) at your location and paper work.so i will need the following details to send the cheque to your location.
1,YOUR FULL NAME THAT WILL BE ON THE CHEQUE:
YOUR ADDRESS:
YOUR CITY:
YOUR STATE:
YOUR COUNTRY:
YOUR PERSONAL PHONE NUMBER

i will looking froward to earing from you soon.

Regard
"

japp har fått såna mail liknande det första du skrev på eniro.
vet att de e fiasko så inget att göra åt saken men man blir tokig på idioterna lust att mörda såna beter sig som hackers.:finger :mad:

Råkat ut för detta två gånger, men det var mer amatörmässigt. mailen var på engelska och det var riktigt lätt att se att han utgick från en textmall och helt enkelt klistrade in vilket objekt det gällde och vilket pris. jag svarade på mailen och sa att endast kontant betalning öga mot öga var intressant. inte hört ett ord av honom efter det..

Många av mailen kommer från England vad man har märkt.
Dom skickar massutskick ibland , dom hamnar automatiskt i skräpkorgen.

Va roligt om man fått tag på den riktiga adressen till en sån typ som håller på med den skiten.
Man meckar ner 1 kilo c4 i den lilla lådan och sen slipper man den idioten för gott :D

vet att de e fiasko så inget att göra åt saken men man blir tokig på idioterna lust att mörda såna beter sig som hackers.:finger :mad:

Svar ja !

Last edited:
Många av mailen kommer från England vad man har märkt.
Dom skickar massutskick ibland , dom hamnar automatiskt i skräpkorgen.

Va roligt om man fått tag på den riktiga adressen till en sån typ som håller på med den skiten.
Man meckar ner 1 kilo c4 i den lilla lådan och sen slipper man den idioten för gott :D

Svar ja !

Ring mig så kan jag aptera en jägar-laddning i hans brevinkast :D

Ring mig så kan jag aptera en jägar-laddning i hans brevinkast :D

Jag vilken bra idé! Kan inte du lägga ut ditt telenr här på sporthoj utifall att det är fler som behöver ha en "jägar-laddning" apterad?

Jag gillar när det talas om bedrägerier eller andra ogentligheter, alla skenar iväg som barn på dagis...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard