Bedragare från Avesta!

När jag säljer saker så brukar jag använda mig av bussgods och deras efterkravstjänst, mycket smidigt.

Jag råkade ut för en riktigt skum snubbe en gång på den tiden man köpte saker via gula tidningen.
Jag hade satt ut en köpesannons på ett insugsgrenrör som skulle passa min gamla Volvo B21-motor och en Weber 36/36-förgasare.
Skitsent en kväll ringer telefonen och en hes snubbe frågar om det är jag som vill sälja ett grenrör. -Nej, fan! svarar jag. Jag vill ju KÖPA ett grenrör. Annonsen ligger under KÖPES i tidningen.
-Jaha... åfan rosslar rösten. Så du vill köpa alltså... Blir 500:- bra?
-Öhh.... Vaddå? Menar du att du nu vill sälja ett grenrör till mig som du nyss ringde för att få köpa?
-Ja, jag har mycket skit liggandes och har pulat med motorer typ jämt.

Jag ville att han skulle skucka på postförskott vilket han gjorde och två dagar senare hade jag mitt efterlängtade grenrör i handen... Skum historia som slutade som den skulle.

Jag råkade ut för en riktigt skum snubbe en gång på den tiden man köpte saker via gula tidningen.
Jag hade satt ut en köpesannons på ett insugsgrenrör som skulle passa min gamla Volvo B21-motor och en Weber 36/36-förgasare.
Skitsent en kväll ringer telefonen och en hes snubbe frågar om det är jag som vill sälja ett grenrör. -Nej, fan! svarar jag. Jag vill ju KÖPA ett grenrör. Annonsen ligger under KÖPES i tidningen.
-Jaha... åfan rosslar rösten. Så du vill köpa alltså... Blir 500:- bra?
-Öhh.... Vaddå? Menar du att du nu vill sälja ett grenrör till mig som du nyss ringde för att få köpa?
-Ja, jag har mycket skit liggandes och har pulat med motorer typ jämt.

Jag ville att han skulle skucka på postförskott vilket han gjorde och två dagar senare hade jag mitt efterlängtade grenrör i handen... Skum historia som slutade som den skulle.

Hmmm... frågan är väl snarare vem som blev lidande i andra ändan..:rolleyes:

Man kan inte få hjälp av bank/bankerna i dessa lägen? Eller är det helt kört vid överföring då jag antar att det inte var en räkning du fick =) Kan ju vara bra att höra efter, framförallt när eventuellt handlar om en känd bedragare.

Insuget kom från en B200, så om det var några oegentligheter bakom så var det en gubbe i en Volvo340 som blev utan insug :)

ingen skada skedd med andra ord :D

Har alltid betalat med postförskott.. Och det har funkat hittills.

jag har sålt motorer gafflar dyra saker då, men alltid krävt pengar insatt innan jag skickat, en gång sattes det in 7500 på mitt konto, skämdes för att jag inte litade på han, givetvis blev allt skickat såklart

Såld en en hoj för ett antal år sedan. Killen köpte den osedd och den skulle skickas med lastbil han satte in 52tkr på mitt konto några dagar innan den skulle skickas.

Alla vart nöjda och glada, men det kändes konstigt ändå när man aldrig träffade köparen.

Korkad och korkad vet jag inte...
Vill folk luras - och om dom är bra på det, så åker man dit. pungt.

Jag gillar när folk litar på varandra, det tycker jag är störtskönt (all heder åt dig m.a.o.) och trist som fan när dylika förtroenden missbrukas (må avestasnubben få köra ramsned fulmoddad guldvinge med extralampor och 125cc utbytesmotor som läcker en jävla massa olja)

Hahaha,,Helt rätt ..En sådan flane ska inte åka på bättre hoj ...:D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...