Bed & Breakfast (Bulten) passa er

Frågan är tagen ur luften eftersom jag aldrig sagt mig göra något utan att ta lagen i egna händer, som du påstod.

Det hela var dock ord utan innehåll, men det framgick kanske inte...

"Jag kan komma över med kniven och hälsa på! Blir fly förbannad över människor som tror sig vara så mycket bättre genom att ta "lagen i egna händer" genom att göra något brutalt mycket värre än "offret" gjort

Vad är det du inte förstår??

Vad är det du inte förstår??

Suck!

Förklaring:

Jag anser inte att det är fel att ta lagen i egna händer om det är befogat. Att riskera en människas liv genom att blockera vägen är imo betydligt värre än att köra för fort med MC.

Med andra ord anser jag heller inte att det är fel att i det här läget ta lagen i egna händer, eftersom det hon gjorde var så pass allvarligt i förhållande till min eventuella "åtgärd".

Förstår du nu?

Och, det var som sagt ord utan innehåll. Du bör alltså inte ta det bokstavligt!

Så har det hänt igen.

Ingen tjänar på att situationen eskalerar och de som slutligen förlorar är vi som gillar att åka på Bulten. Olagligt och urskiljningslöst beteende bör naturligtvis stävjas, och då med lagliga medel. Detta gäller naturligtvis båda sidor.

Det finns ju en enkel lösning på problemet. Avväpna henne genom att göra som hon vill: Ta det lugnt förbi BoB.

Finns inga som helst ursäkter för hennes beteende! ANMÄL HENNE NU!!! Och funkar inte det så skulle jag ta saker i egna händer!!! :yoparty

Fan, Nash... Du är som en duracellkanin med en megafon. Skriver överallt och alltid med versaler och en jävla massa utropstecken. Skriker du åt oss?

även om bilisten absolut gjorde fel så är de inte dags å sluta åka bulten?

även om bilisten absolut gjorde fel så är de inte dags å sluta åka bulten?

Sluta åka bulten? När jag jobbade och hade min hemvist i Södertälje i slutet på 80-talet, stack jag till bulten med jämna mellanrum. Skulle inte tro att man kan få traktens hojåkare att inte åka där med mindre än att man river upp asfalten och minerar. Vägen är ju som Gröna Lund med frikort.....

snälla gör anmälan, snälla ....

det är på tiden hon får nåt mot sig , grus o kvistar är nåt jag förväntar mig utanför henne men detta ... nää ta o gör en anmälan

my 2 cent:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Sluta åka bulten? När jag jobbade och hade min hemvist i Södertälje i slutet på 80-talet, stack jag till bulten med jämna mellanrum. Skulle inte tro att man kan få traktens hojåkare att inte åka där med mindre än att man river upp asfalten och minerar. Vägen är ju som Gröna Lund med frikort.....

så roligt är de inte å åka bulten så att de går att gämföra med gröna lund med frikort, men de är jag de.

Anmäl. Så hon iallafall fattar att det inte är ok. Alla hojåkare som kör på vägen kör faktiskt inte som idioter.

Ett fint brev med fina ord borde hon i alla fall få hem i brevlådan, så hon inser att det är dags att ge upp annars får hon nog snart se upp när hon lämnar huset då hon riskerat mångas liv vid det är laget.

nääää nu jävlar....... jag åker in i morgon biti till huddinge polisen och anmäler mig själv för fortkörning...så de så

Hej....

passerade och såg dig stå och prata med någon vid saaben. min första tanke var att det var civilare.

samma sak har nästan hänt mig med, fast någon som svängde av till husen till vänster lite efter avfarten till b&b.

Polisanmäl!

Lär inte ha varit samma person, men för ett antal år sedan var vi ett gäng från SH som var ute och körde på Bulten mot Rosenhill när en gubbe som står vid avfarten mot Lida ser oss komma. Han kör ut i vårat körfält och stannar. Jag ser honom sitta och bara titta på oss. Tack vara att kompisen jag åkte bakpå var snabb och gjorde en undanmanöver klarade vi oss, men hade han kört en meter till hade det slutat illa. Killen som låg bakom oss var rejält skakad när vi kom fram till Rosenhill. Vi var alla överrens om att mannen gjort det med flit, så jag förstår precis hur vidrigt det känns och hur förbannad man blir.

Alla som kastar ut grus eller kvistar, försöker preja oss vid omkörningar mm är verkligen förtjänta av en anmälan, då kanske de skulle fatta allvaret i det de gör. Undrar verkligen om de begriper vad som kan hända om de "lyckas".

Skönt att du klarade dig!

Vägen är ju som Gröna Lund med frikort.....

Eller vägen som har tendensen att få hojägare att krascha. Man kan ju titta på saken ur en annan synvinkel.

Hoppas att folk börjar lära sig att antingen undvika bulten helt eller verkligen sakta ner.

Även fast en anmälan säkerligen inte går så långt i ditt fall, i högsta fall blir ni intagna båda för en redovisning/förhör som möjligtvis leder till att en åklagare tittar på det och därefter med största sannolikhet läggs fallet ned.

MEN, anmälan ligger kvar i registret och om hon fortsätter med sitt skit som det påstås och om alla andra är korrekta och anmäler som många här manar till så dimpar det in en och annan anmälan till efter din, efter det blir det inget snack, tillslut så tas målet upp med en bra rad fristående anmälningar mot henne och hon blir dömd och då vill jag se henne hånle.

Annars är jag helt för att man tar saker i egna händer och uppfostrar folk om man anser det vara befogat.
Dumplast gödsel vid infarten med förmånliga vindar kan inte vara bra för affärerna...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman