Bed and breakfast på bulten

Nu ser man ju att det inte är direkt nära till vägen heller.

Men stället verkar ju mysigt! Jag tror jag ska köpa det av tanten och bygga en läktare utmed vägen. Sedan ska jag sälja gastutor och små pepitarutiga flaggor samt glass och iskall öl!

Bifogat

• Siren.jpg
    Siren.jpg
    2.1 KB · Visningar: 786

Men stället verkar ju mysigt! Jag tror jag ska köpa det av tanten och bygga en läktare utmed vägen. Sedan ska jag sälja gastutor och små pepitarutiga flaggor samt glass och iskall öl!

Helt allvarligt tror jag inte att det vore en dum affärsidé - Nicke & Tudde lär väl göra sig en skaplig hacka på hojåkarna? :)

Du kan nog komplettera affärsidén med diverse fototjänster, inramade bilder kanske? :D

/J

Perfekt ide! Depåområde med soppapump och däckkrängare :banana

Du får nog åka där själv för att avgöra om det ligger nära eller inte... själv anser jag att det ligger ganska nära vägen och mitt i en hästsko så ljudet är inte bara ett rakt passerande utan snarare ett omringande ljud som toppas av fullgasavslut.

Det är inte direkt långt bort heller. Ljudkulissen med motorbroms, påslag genom kurvpartier och fullgas mot slutet mellan morgon och kväll kan nog få den mest balanserade människan att tappa fattningen.:glömdet

Jag vill ju tro att jag själv skulle sitta och smutta på en kopp java och njuta. Men jag vettefan i längden :va

Jädra gnäll om grus... Som de flesta här kommer ihåg fanns det här på sporthoj.com en tråd om popnitar här för länge sedan. Lösningen var självklart att :borra. Detta spred sig som en löpeld på forumet och alla problem kunde plötsligt lösas genom att borra. "Har du provat att :borra?"

Likaså fanns det ett forum som hette bäddochbrakfest.com. Där var det en tråd som handlade en uppfart som alltid var snorhal under vintern. Självklart var lösningen att :grusa... Det blev lika stort som sporthojs :borra...

Dessvärre hängde B&B'n på bulten på samma forum. En gång ställde de frågan om hur de skulle få bukt med gasande motorcyklar. Då var det någon som skämtsamt sade "Har du provat att :grusa?"

Och ja... där är vi nu...

Last edited:
Beter man sig som en idiot, så blir man behandlad som en idiot.
Jag har provat.
I 40 år, still counting.

13 mille för en nedgången hästgård med löjligt lite skogsmark...???

32 hektar att ha som egen enduroslinga är inte helt fel då, men priset är lite väl optimistiskt.

Och ändå fattar ni inte att flytta där ifrån:va:D

Närheten till kultur, sport, butiker (inkl. MC-relaterat)... allt finns här inkl. MuParnas parkeringsavgifter för mc...

Generellt tjänar vi bättre här, men har högre omkostnader...

- - -
Gjorde lumpen (värnplikt) förra seklet som KBS’are (Kompanibefälsutb) på dåvarande jägarregementet uppe i mörka Norrbotten, så jag vet bl.a. hur man kan överleva ute i skogen å ”brutalt” jaga/jagas längs bl.a. Kalixlinjen. (En bra sak var att jag då även fick lära mig ryska, har haft nytta då jag sålt några tidigare hojar på Blocket till Baltikum/Ryssland.)
- - -

Närheten till kultur, sport, butiker (inkl. MC-relaterat)... allt finns här inkl. MuParnas parkeringsavgifter för mc...

Generellt tjänar vi bättre här, men har högre omkostnader...

- - -
Gjorde lumpen (värnplikt) förra seklet som KBS’are (Kompanibefälsutb) på dåvarande jägarregementet uppe i mörka Norrbotten, så jag vet bl.a. hur man kan överleva ute i skogen å ”brutalt” jaga/jagas längs bl.a. Kalixlinjen. (En bra sak var att jag då även fick lära mig ryska, har haft nytta då jag sålt några tidigare hojar på Blocket till Baltikum/Ryssland.)
- - -

Har kompisar som bor söderut och runt Stockholm som tjänar ruskigt bra i mina ögon sett, men jag tror lik förbenat att jag med min kommunlön har bättre netto i slutet av månaden.

Skulle jag sen få för mig att äga tre hojar, tre snöskoter, en fyrhjuling, två släpvagnar, en husvagn, två traktorer och fyra bilar och ska ha garage till dessa skulle livet bli dyrt för mig, för att inte tala om att garagera en skördetrösk:D

Allt har sin för och nackdelar men jag kan åka till Stockholm och vara kulturell nån gång per år för att slippa bo där. Mitt ex köpte en Mustang i Örsundsbro och på nåt sånt ställe skulle jag kunna tänka mig att bo. Dock är det synd att man ska straffas för att man vill bo på landsbygden trots allt den försett och fortfarande förser Sverige med i form av skog, malm och vattenkraft.

Skulle bara fler flytta ut på landsbygden skulle ju marknaden även komma igång där med både jobb kultur och allt annat, skulle säker vara bättre för miljön med större möjlighet att producera mat lokalt istället för att importera och transportera.

Last edited:
Det är så vi har det här i Stockholm.

Förlåt att jag hänger upp mig på skogen, gammal ovana från kroglivet här uppe (man lägger inte in en offert på brudarna innan man läst skogsrapporten).

Har kompisar som bor söderut och runt Stockholm som tjänar ruskigt bra i mina ögon sett, men jag tror lik förbenat att jag med min kommunlön har bättre netto i slutet av månaden.

Skulle jag sen få för mig att äga tre hojar, tre snöskoter, en fyrhjuling, två släpvagnar, en husvagn, två traktorer och fyra bilar och ska ha garage till dessa skulle livet bli dyrt för mig, för att inte tala om att garagera en skördetrösk:D

Allt har sin för och nackdelar men jag kan åka till Stockholm och vara kulturell nån gång per år för att slippa bo där. Mitt ex köpte en Mustang i Örsundsbro och på nåt sånt ställe skulle jag kunna tänka mig att bo. Dock är det synd att man ska straffas för att man vill bo på landsbygden trots allt den försett och fortfarande förser Sverige med i form av skog, malm och vattenkraft.

Skulle bara fler flytta ut på landsbygden skulle ju marknaden även komma igång där med både jobb kultur och allt annat, skulle säker vara bättre för miljön med större möjlighet att producera mat lokalt istället för att importera och transportera.

Glöm inte nämna den fina naturen å den underbara tystnaden...

Håller med om att det sorgligt att politrukerna inte förstår att hela Sverige måste leva...:smasha

Så fortsätt leva där (Semper Fi)

På vilket sätt straffas man för att man vill bo på landsbygden?

Back