Beach 2010

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag defftävlar med en polare denna månaden och måste börja tänka på vad jag inmundigar.

Antar att fler planerar flanera i vattenbrynet i sommar med grekiska gudakroppar så här kan vi leverera friska måltidstips och ställa frågor.

Jag börjar: Är krem fräs nyttigt.

Öl-metoden! :tummenupp

Ger en fluffig look :)

Har man teleobjektiv kan man bada i vassen och ändå få bra bilder!

Stämmer förvisso... speedos va "the shit" på Gran Canaria tydligen...

Ska ni tävla i vikt. Så räcker det me o deffa sista 2 veckorna. Ät flyttande föda i form av protein drinkar. O skippa middagen. Vips så har du gått ner 10kg på 2 veckor.

Jag gör så inför tävling och brukar gå ner 8 kg ungefär.

Tar mig en måltid för o gå upp all vikt igen :D

Ska ni tävla i vikt. Så räcker det me o deffa sista 2 veckorna. Ät flyttande föda i form av protein drinkar. O skippa middagen. Vips så har du gått ner 10kg på 2 veckor.

Jag gör så inför tävling och brukar gå ner 8 kg ungefär.

Tar mig en måltid för o gå upp all vikt igen :D

Nä nån måtta får det vara. Kommer dricka öl och köra på som vanligt bortsett från de versta smörbomberna. Hur var det med krem fräs?

Skaldjur och vitt vin.
Det är det enda jag inmundigar för tillfället. Ungefär en gång om dagen, och kanske ett äpple utöver det.
Fett tappar man. Sen kommer även andra fördelar, såsom att man luktar som en kemikaliefabrik i käften och att man varje morgon när man vaknar ifrågasätter livet på alla möjliga tänkbara sätt. :tummenupp

Skaldjur och vitt vin.
Det är det enda jag inmundigar för tillfället. Ungefär en gång om dagen, och kanske ett äpple utöver det.
Fett tappar man. Sen kommer även andra fördelar, såsom att man luktar som en kemikaliefabrik i käften och att man varje morgon när man vaknar ifrågasätter livet på alla möjliga tänkbara sätt. :tummenupp

Herr Ågren-dieten...

Byt ut ett mål mat om dagen mot yoghurt, det funkar skitbra. Mixa gärna med frysta bär eller nåt sånt, då blir det en smoothie=gott. Sen kan man även käka Kesella/kvarg också om man vill, bra skit.

Byt ut ett mål mat om dagen mot yoghurt, det funkar skitbra. Mixa gärna med frysta bär eller nåt sånt, då blir det en smoothie=gott. Sen kan man även käka Kesella/kvarg också om man vill, bra skit.
Kvarg e skiten! Äter 2 dl till frukost varje dag :D

2dl kvarg 0.5 dl havregryn 0.5dl rusin och 4 dl lättmjölk i en shake är fan perfekt frukost

två små notiser:
Handling är en sak, men utan förståelse för varför så kommer man inte långt.

varför kvarg/keso/kesella är bra:
Dessa produkter innehåller mycket protein och lite kolhydrater, ca 12g protein och 2g kolhydrater per 100g.

I enkel och kortfattad skrift så kan man säga att protein är det ämne som ser till att muskler byggs upp och inte bryts ner - medan kolhydrater är energi, energi som ifall man inte spenderar den (tränar, rör på sig osv.) omvandlas av kroppen till fett.
Men man kan inte helt skippa kolhydrater heller, för utan energi har du inte ork att träna ordentligt heller.

och extremt kortfattat:
är ditt kcal-intag större än vad du gör av med - du lägger på dig vikt
är ditt kcal-intag mindre än vad du gör av med - du minskar i vikt
(vikt = fett och/eller muskler beroende på din träning)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg