Beach 2007

hehe sitter i samma sitts själv fast jag har inte lyckats komma igång igen ännu brist på motivation men skall nog ta o sticka ut o springa lite idag,
så sant som det var sagt Nu får det vara nog!

Jag har en, av vissa ansedd, asketisk(det heter väl så?) metod som går ut på att jag helt slutat med all form av fikabröd på veckodagar. Jag äter gröt 3ggr om dagen(d.v.s. bara gröt mannagrynsgröt till frukost, havregrynsgröt till lunch och fiberhavregrynsgröt till middag).
Möjligtvis att jag på helgen kan unna mig nån form av lagad mat eller nån öl. Det funkar bra faktiskt men man ska nog vara rätt bestämd om det ska funka.
Men det är lätt på så vis att jag är ju aldrig hungrig och tillfredställelsen av att jag äter nyttigt och framförallt, jävligt billigt, uppväger att gröt kanske inte är det roligaste och godaste man kan äta.
Det man kan göra är att ändra serveringen, krydda med kanel, solrosfrön m.m.

Kvinna har jag redan och min kondition är det inget fel på. Fick mig en helt ok runda igår. Idag vilodag.

Är det förresten nån som har tips på bra frukost med lite kolhydrater?
Tre ägg och två apelsiner som idag var inte sådär jätteballt. Man kan ju inte trycka i sig ett pkt skinka varje morgon, då blir man ruinerad. Proteindrink kanske funkar, men hur äckligt är inte det?

Man kanske skulle följa rockstjärnornas exempel och bara köra kaffe+cig till frukost ;)

Funderade på lättfil med äpple eller apelsin i. Kan man käka en grovgrov macka? Nu inledningsvis (första veckan) försöker jag undvika kolhydrater helt för att snabbt kunna få resultat som skall sporra mig vidare. Därefter blir det ju lite enklare. Ska bli intressant att se om man kan gå ner 1,5-2kg i veckan med bra kost och rejält med motion.

Tonfisk/äggsallad till lunch idag.

Se så! en kväll i lugnt tempo, känn dig inte för stursk nu bara och ta ut dig helt, tag hellre 1h+några min promenad idag och ge dig på löpandet imorgon igen.

innan du vet ordet av har du besökt din lokala gympahall och gått på både spinning, boxing och nått annat! :tummenupp

Lycka till i jakten på den kvinnotjusande kroppen!

hehe sitter i samma sitts själv fast jag har inte lyckats komma igång igen ännu brist på motivation men skall nog ta o sticka ut o springa lite idag,
så sant som det var sagt Nu får det vara nog!

Yepp. Bra där. Gör det till en sport istället och se hur duktig du kan vara. Man har ju rätt mycket dötid egentligen. Då kan man lika gärna nöta några km i spåret istället för att ligga på soffan och kolla på IQ-befriade såpor från US.

För några år sedan bestämde jag mig för att gå ner 10% av min kroppsvikt, för jag hade läst att alla blodvärden avsevärt skulle förbättras på det sättet. Jag var inte överviktig då, precis som nu, men jag kände mig dallrig.

Well. Jag gick iaf ner mina 10% på 3 månader utan att anstränga mig allt för mycket och det funkade faktiskt - blodvärdena blev avsevärt mycket bättre. Till på köpet blev jag av med 9 kg flubber.

Vad jag menar är att om man verkligen bestämmer sig så kan man göra det ordentligt, dvs inte nöja sig med 1h promenad/dag utan man kan lika gärna lägga om kosten också så att man ser resultat snabbt. Då blir det ju roligare.

På måndag är det invägning för mig. Postar resultatet här då..........

Last edited:
Jag äter gröt 3ggr om dagen(d.v.s. bara gröt mannagrynsgröt till frukost, havregrynsgröt till lunch och fiberhavregrynsgröt till middag).

Och plötsligt började jag tänka på hassan..

Det var en gång en liten liten gubbe, som satt vid ett litet litet bord
och på det lilla lilla bordet stod en liten liten skål
och i den lilla lilla låg en liten liten klick gröt
och den lilla lilla gröten åt han med en liten liten sked...
..och ..till... grö.. ..sa.. stol.........

2806783 Och plötsligt började jag tänka på hassan..

Det var en gång en liten liten gubbe, som satt vid ett litet litet bord
och på det lilla lilla bordet stod en liten liten skål
och i den lilla lilla låg en liten liten klick gröt
och den lilla lilla gröten åt han med en liten liten sked...
..och ..till... grö.. ..sa.. stol.........
Vilken skiva? Den har jag inte hört tror jag=)
Men så liten är jag inte än. Ligger på runt 24 i bmi tror jag, siktar på att komma ner till iallafall 22 eller lägre.

Tre ägg och två apelsiner som idag var inte sådär jätteballt. Man kan ju inte trycka i sig ett pkt skinka varje morgon, då blir man ruinerad. Proteindrink kanske funkar, men hur äckligt är inte det
Jag tar osockrad yoghurt / fil med keso i till frukost, ett par ägg brevid till det... Har under 2-3 år gått ner 32kg för att nu väga 79-82 beroende på dagsform och nu är det storsatsning inför sommaren! Lycka till med din viktminskning!

Ligger på runt 24 i bmi tror jag, siktar på att komma ner till iallafall 22 eller lägre.

BMI är ju ett ganska ointressant värde att gå efter?! Det fungerar på folkgrupper och liknande för att få en fingervisning om allmänhälsan men för den enskilda individen så stämmer det ju bara om man har en riktig "svensson" kropp... Är man tex grov så får man högt BMI fastän man inte är överviktig. Satsa på spegeln istället, det är det enklaste sättet att avgöra om man är överviktig eller inte!

MVH

Last edited:
Det mest uppenbara är ju bacon och ägg och antingen vatten eller lightläsk/lightsaft till det.

Jag tar osockrad yoghurt / fil med keso i till frukost, ett par ägg brevid till det... Har under 2-3 år gått ner 32kg för att nu väga 79-82 beroende på dagsform och nu är det storsatsning inför sommaren! Lycka till med din viktminskning!

MVH

Inspirerande! Går jag ner 10 kilo är jag nöjd. Kan jag sen hålla den vikten SAMTIDIGT som jag bygger muskler (dvs bränner fett samtidigt) så vore det kanon!

Youghurt och keso? Det var en lustigt blandning, men varför inte!

Inspirerande! Går jag ner 10 kilo är jag nöjd. Kan jag sen hålla den vikten SAMTIDIGT som jag bygger muskler (dvs bränner fett samtidigt) så vore det kanon!

Youghurt och keso? Det var en lustigt blandning, men varför inte!

Kessela Light med en k fingerborj Fun Light i är ett bra mallanmål om du vill ha ner kolhydraterna...massa protein och skitgott...görgott menar jag ;;)

Ta inte för mycket saft bara, blir sötsliskit då...rör om ordentligt innan du äter det. Bra "efterrätt" eller kvällsmums med:yoparty

Ett tips bara, skummad lite i tråden så det kanske inte stämmer med vad ni skrivit, men skit i det och testa ;)

Kanon! Mer sånt här!

Jag vill äta "vanlig" mat och undviker helst pulver och kosttillskott av olika former. Har köpt en burk proteinpulver att ha i nödfall, efter lunchen tex. Käkar man ute på lunchen får man ju direkt plocka bort ris, potatis och sånt och då blir man ju knappast mätt.

Då kan pulvret kanske vara bra att ha senare på dagen.

Ikväll blir det kycklingfilé med bautaportion broccoli + soja.

Kessela Light med en k fingerborj Fun Light i är ett bra mallanmål om du vill ha ner kolhydraterna...massa protein och skitgott...görgott menar jag ;;)

Ta inte för mycket saft bara, blir sötsliskit då...rör om ordentligt innan du äter det. Bra "efterrätt" eller kvällsmums med:yoparty

Ett tips bara, skummad lite i tråden så det kanske inte stämmer med vad ni skrivit, men skit i det och testa ;)

Jag siktar in mig på Tomte 2007 istället.
Mår själen bra mår kroppen bra.
Håll inte på med pulver och shit, ät riktig mat istället.
länge leve kebab, pizza och öl!

Tre ägg och två apelsiner som idag var inte sådär jätteballt. Man kan ju inte trycka i sig ett pkt skinka varje morgon, då blir man ruinerad. Proteindrink kanske funkar, men hur äckligt är inte det?

Man kanske skulle följa rockstjärnornas exempel och bara köra kaffe+cig till frukost ;)

Gör en Liam Gallahager, ställ ett glas JD på vardera sida sängen och svep när du vaknar...

...eller så prövar du lättfil med vete/rågkross och rivet äpple, 0,5 grape, 2-3 morötter, samt morots/grönsaksjuice.

Inte helt fritt från kolhydrater men nyttigt och gott. Just tomat/grönsaksjuice är mycket mer mättande än vad man tror.

----------------------

Light deluxe: Räkor + fettfri majonäs + romansallad + citron + grov tekaka = Räkmacka

------------------------

Jag siktar in mig på Tomte 2007 istället.

:rofl

Last edited:
Jag siktar stenhårt på att komma i form till sommaren :tummenupp

Sist jag kollade var "rund" en form.

Goretex rockar...

Goretex rockar...

På sommar är det fyrkantig alt. triangelformat som gäller.

BTW så är skinn gay. Det är för avdankade rockare och fransfolk.

Goretex rockar...

Ahhh!! Allas vår ledstjärna, Katten Gustaf:
"Jag är i form, ty rund ÄR en form!"

Hehe..

Angående proteinpulver och atkins och alles. Proteinpulver innehåller inga fibrer, så mätt lär du inte känna dig.

För länge med atkins och du pajar njurarna. Inget slår riktigt sammansatt mat, problemet är bara att planera för det och att äta rätt är svårt och tar tid.

"Hälsovakten Aktiv" är ett program jag har testat när jag dundrade ned från 104 till 85 kg. iofs var jag på minst 1h spinning om dagen ett halvår och gärna sköljde ned det med en pizza på vägen hem... :gnissla

Det finns mer varianter av "Hälsovakten", men jag vet inte vart och orkar inte googla! :va

2807400 Kan ju säga att Göran Persson(FD statsminister) och Peter forsberg(Hockey proffs) har samma BMI:tummenupp
Ok. Hur mäter man fettinnehållet i sin kropp då?
Jag är ganska nöjd med min kropp, jag skulle vilja ha undan lite flubber från midjetrakten och runt låren kanske, sen är jag tvärnöjd.

-1.7 kg sen i måndags!?!?!? (4 dagar)

Jag äter massor och dricker mer än dubbelt så mycket vatten. Hoppas det stämmer och att det inte är vågen det är fel på :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg