BBK på Kemora 28-31 juli, planering

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
nu är det snart dags, kolla
http://www.svmc.se/php/kurser/?do=anmalan&id=73
39 anmälda hittills.

någon som ska dit från Luleåtrakten och vill samåka?
Jag har släp (öppet, 850 kg) men skulle gärna ha en kompis att åka med som har lämplig dragbil eftersom frugan jobbar och helst vill ha tillgång bilen.

vi kan väl samordna oss i den här tråden?

/göran

Tjena Göran!

Jag ska Dit och har (än så länge) bara JohanH med i bilen (XC70). Tyvärr har jag lite platsbrist i mitt risiga gamla kåpsläp men vi får väl hålla koll på vilka fler som ska dit? Större släp kanske kan ordnas?

Vi höres!

/Roffe

Jag har precis anmält mig till Kemora. Men jag har tänkt köra hojjen dit och hem. :) Någon som tänkt likadant så kan vi ju köra tillsammans?

/Hans Olof

Hej Hoppe och välkommen till sporthoj.

Det finns faktiskt en bra anledning att traila, om man gudförbjude skulle gå omkull så är det jobbigt att ta sig hem 50 mil.

roffe: vi kan avvakta lite om det blir fler intressenter, men det kan löna sig att hyra ett större släp om man kan splitta bränslekostnaden på flera gubbar.

Last edited:
Hej,

Jag ska också till kemora och är intresserad av att vara med på någon form av samtransport. :tummenupp

Har också en bil med dragkrok, dock rätt liten (volvo s40) så den får väl inte dra några jättesläp.

Hej,

Jag åker från Skellefteå och har plats för en person till i bilen + mc på släpet om det är någon som är intresserad av att samåka.

...det närmar sig...

...så det börjar väl vara dags för någon form av koncensus nu.

Följande är nuläget:

Resväg från mig (560 km) är väl ca 7 timmar, lägg på en timmes tid för finska klockan samt lite spilltid för upphämtning, bunkring och käk så pekar allt mot avfärd från Piteå vid 12-snåret (senast) om man vill ha en anständig ankomsttid. Och slippa närgångna intevjuer av Politi angående familjesituation och inkomst.

Följande har skrivit i tråden:

Gthyni (Svartöstan) - har släp men helst inte bil.
Roffe_S (Jävre) - XC70 + gammalt kåpsläp för 2 hojar.
JohanH (Rosvik) - åker med mig.
Hoppe (Piteå) - tourar med sin Bumse. Eventuellt skickas däck + packning i min bil.
Magnus_GSXR (Luleå) - har bil (S40) men inte släp.
Frelar (Skellefteå) - Har bil, släp och kan ta ytterligare en person med sig.

Så - hur kokar vi ihop soppan på lämpligaste sätt? Eller har Ni redan löst allt?

Matematikern i mig ser 5 bilande personer samt en på MC. Skulle Hoppes hoj krångla är det ju lätt att växla plats med någon frisk. Till vårt förfogande står tre bilar samt tre släp.

Vi kan alltså försöka klämma in oss i två bilar om vi kan para ihop släpvagnarna. Min bil kan dra stort släp om någon fixar ett sådant. Eller så kan vi köra tre bilar med väldigt gott om plats. Magnus kan ju i så fall dra Gthynis släp.

När vi vet hur vi vill ha det skulle vi kunna växla mobilnummer via PM om vi har lust att träffas och käka någonstans på vägen eller om någon bil skulle krångla.

Last edited:
Tråden har varit död ett tag så jag antar att folk löst sina transportproblem. Jag har fortfarande en plats över om någon är intresserad (Måste köra eftersom jag bor längs söderut av oss).

Jag och Magnus samordnar oss med bil och släp och 2 hojar. Vi tänkte lasta vid 10-tiden. Mitt privata mobilnummer är 0768-478262.

Färdväg enligt Google

Förslag på rastställe? Någon vägkrog i Oulo-trakten?

/göran

...Förslag på rastställe? Någon vägkrog i Oulo-trakten?

Det finns en stor ABC (eller vad dom nu heter) anläggning söder om Uleåborg vid sidan av vägen ca 10 km innan rondellen norr om Liminka (avfarten mot Iisalmi). Inget exklusivt men enkelt att hitta, snabb servering och vettigt pris. Donken finns också i närheten.

Last edited:
Back