...det närmar sig...
...så det börjar väl vara dags för någon form av koncensus nu.
Följande är nuläget:
Resväg från mig (560 km) är väl ca 7 timmar, lägg på en timmes tid för finska klockan samt lite spilltid för upphämtning, bunkring och käk så pekar allt mot avfärd från Piteå vid 12-snåret (senast) om man vill ha en anständig ankomsttid. Och slippa närgångna intevjuer av Politi angående familjesituation och inkomst.
Följande har skrivit i tråden:
Gthyni (Svartöstan) - har släp men helst inte bil.
Roffe_S (Jävre) - XC70 + gammalt kåpsläp för 2 hojar.
JohanH (Rosvik) - åker med mig.
Hoppe (Piteå) - tourar med sin Bumse. Eventuellt skickas däck + packning i min bil.
Magnus_GSXR (Luleå) - har bil (S40) men inte släp.
Frelar (Skellefteå) - Har bil, släp och kan ta ytterligare en person med sig.
Så - hur kokar vi ihop soppan på lämpligaste sätt? Eller har Ni redan löst allt?
Matematikern i mig ser 5 bilande personer samt en på MC. Skulle Hoppes hoj krångla är det ju lätt att växla plats med någon frisk. Till vårt förfogande står tre bilar samt tre släp.
Vi kan alltså försöka klämma in oss i två bilar om vi kan para ihop släpvagnarna. Min bil kan dra stort släp om någon fixar ett sådant. Eller så kan vi köra tre bilar med väldigt gott om plats. Magnus kan ju i så fall dra Gthynis släp.
När vi vet hur vi vill ha det skulle vi kunna växla mobilnummer via PM om vi har lust att träffas och käka någonstans på vägen eller om någon bil skulle krångla.