Bayliss på Honda 2005 - sant eller falskt?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det vore i alla fall skitkul eftersom det skulle ge mer spänning i toppen. Jag gissar att Bayliss på en Honda med Michelin mycket väl skulle kunna utmana Rossi.

Läs mer här.

Bayliss är en bra chaufför, men vass nog att rå på rossi trots en Honda tror jag inte. Men hoppas de har rätt, för han bör få vara kvar i motoGP iaf.

Bayliss är en förare jag gilalr så han får gärna vara kvar. Tidigare har ju det hetaste ryktet med Bayliss varit att han skulel köra Kawasaki - som skulel utöka med en tredje hoj till nästa år eftersom både Hoffman och Nakano är bekräftade som förare.

Vad innebär "semi-factory RC211V"?
Får de en hoj som är snäppet under den som Repsol har?

Aprilia hade på gång med att få hjälp av Piaggio och skulle behålla sina båda förare. Nu ser det värre ut.. (piss! Vad liten bilden blev! Igen.. )

Bifogat

sandstream skrev:
Vad innebär "semi-factory RC211V"?
Får de en hoj som är snäppet under den som Repsol har?

Japp, nummer1-teamet brukar alltid få godbitarna före de andra, och mer support från Honda.

Vad som stod på den lilla bilden från MCN som jag försökte skicka in innan..

Shane Byrne's luck is going from bad to worse after being told in Valencia that his aprilia team may not be racing in MotoGP next year.
Shakey, who has been out of action since a crash at the Czeck GP in august left him whit a badly broken left wrist, was told the future of his team is in doubt.
Piaggio, the new owners of aprilia, had given the team a stay of execution but now appear to made a u-turn.
An aprilia spokesman admitted: "Things have taken a change for the worse and the future of the team is in serious doubt".
Shakey have a contract to race the RS3 next year, but his only hope of securing a ride should aprilia quit appaers to be with the D'Antin team, who will run 2004 spec Desmosedicis.
Byrne said: "I've no idea what is going on. I want to stay in MotoGP but well have to see." " Maybe I'll be belivering pizza on a Piaggo scooter."
Shekey also revealed in Valencia that the severity of his wris injury had at one point been much worse that he'd admitted, through he is now making good progress.
He said: " When the doctors in England first saw my wrist, they said I'd never ride competively again. That frightened the sh*t out of me."
Doctors have told his wrist was worse than the crucicate knee ligament injury which is often suffered by professional footballers and wich is ended several high-profile careers.
So it was understandable why he looked so happy early in the Valencia weekend, when the MotoGP doctors gave him the allclear to begin to a three-week intensive course of physiotherapy.

oFFkeFF skrev:
Bayliss är en bra chaufför, men vass nog att rå på rossi trots en Honda tror jag inte. Men hoppas de har rätt, för han bör få vara kvar i motoGP iaf.

Håller med om att han nog inte är en titelutmanare, men på en Honda kan han vinna race, det tror jag iaf.

Ja han verkar vara en trevlig typ, och kan säkert resultatmässigt fylla hålet efter Barros.
Knappast titelutmanare.
Men Doohan vill säkert han en Aussie i kunga klassen, och Vermulen lär väl stå på tillväxt i superbike en säsong till, så det låter ju inte helt otroligt att det kan bli så.

Vermulen kör ju fyrtakt och sånt vill ju inte MotoGP-teamen ha :rolleyes:

Vermeulen kör inte MotoGP nästa säsong men troligen året därefter. Fast världsmästare tror jag inte han blir.

Goodstuff skrev:
Vermeulen kör inte MotoGP nästa säsong men troligen året därefter. Fast världsmästare tror jag inte han blir.

Säg inte det, grabben e grymt snabb.

Visst kan han ta VM, bara Rossi går i pension.....

maxximus skrev:
Säg inte det, grabben e grymt snabb.

Visst kan han ta VM, bara Rossi går i pension.....

Det är bara min högst personliga uppfattning men jag baserar den även på en del fakta. I år har han regelbundet, iofs på en till början maskinmässigt underlägsen maskin fått stryk av förare som Laconi och Haga vilka bägge har provat på MotoGP med ytterst modesta resultat. Visst är Vermeulen ung men det finns det fler förare som är som har stor potenial, Pedrosa, Dovizioso, Elias, Porto, Hopkins, Hayden och framförallt Rossi. Vermeulens största framgång hitills är ju SS_VM och den enda SS-VM mästare som kört MotoGP är ju Andrew Pitt och han imponerade inte direkt även om mycket av det kan tillskrivas materialet.

Kontentan: Han har inte visat tillräckligt mycket mot riktigt kvalificerat motstånd för att jag ska klassa honom som ett framtida Världsmästarämne.

Det underligaste med orginalfråga, dvs Bayliss till Honda, är ju att artikeln skriver att Honda skulle starta med åtta hojar vilket jag inte hört någon annanstans. De skriver ju att Camel Pramac Pons ska splittas till två team med två hojar och då skulel det vara Repsol Honda, Telefonica Movistar Honda, Camel Pons och Bridgestone Konica. :va

Goodstuff skrev:
Det underligaste med orginalfråga, dvs Bayliss till Honda, är ju att artikeln skriver att Honda skulle starta med åtta hojar vilket jag inte hört någon annanstans. De skriver ju att Camel Pramac Pons ska splittas till två team med två hojar och då skulel det vara Repsol Honda, Telefonica Movistar Honda, Camel Pons och Bridgestone Konica. :va

Om nu aprilia försvinner och dom fortfarande vill ha sina 12 fasta team i VM-serien så öppnar det upp för Honda att ha ett team till? Eller att ett nytt märke som tex BMW skulle kunna komma in.

Goodstuff skrev:
Det är bara min högst personliga uppfattning men jag baserar den även på en del fakta. I år har han regelbundet, iofs på en till början maskinmässigt underlägsen maskin fått stryk av förare som Laconi och Haga vilka bägge har provat på MotoGP med ytterst modesta resultat. Visst är Vermeulen ung men det finns det fler förare som är som har stor potenial, Pedrosa, Dovizioso, Elias, Porto, Hopkins, Hayden och framförallt Rossi. Vermeulens största framgång hitills är ju SS_VM och den enda SS-VM mästare som kört MotoGP är ju Andrew Pitt och han imponerade inte direkt även om mycket av det kan tillskrivas materialet.

Kontentan: Han har inte visat tillräckligt mycket mot riktigt kvalificerat motstånd för att jag ska klassa honom som ett framtida Världsmästarämne.

Eller som Kiyonari som höll sig i toppen av ss600-vm, fick en honda och var konstant bland de sista i motoGP..
Dock tror jag vermuelen är bättre än så :)

Strider skrev:
Bayliss kommer att köra MotoGp 2005. Det stod han på en scen i söndags efftermiddag i Birmingham och påstod med ett stort leende från öra till öra.

Skönt att höra. Bayliss har en grym körstil som jag gillar skarpt. :tummenupp

*/ ?>
Back