Battlefield-nördar. Förenen Eder!

R1 Uffe skrev:
Det var roligt att flyga med dig igår i Helisarna PartriX, alltid spännande när man är nybörjare

Kan göra det roligare ikväll, brukar vara rädd att krasha och inte hitta på så många konstigheter när jag har en passagerare.

Skiter i det och flyger på som fan :yoparty 1½år sen jag pillade på spelet sist för den delen :död.

Körde A10´an på slutet av El Alamein när du undrade vart jag var, ville ge Superbee en näsbränna av mina klusterbomber :näsblod

edit: gjorde inlägget mindra bakåfram

Last edited:
Jag tycker bäst om BF.
Men det är nog mest för att jag aldrig kört DC förut o får därför råspö.

Conquest o ctf är klart roligast.
Att döda datorer i coop är väl bland det tråkigaste man kan göra.

Sen måste jag ju slå ett slag för midway!

Ser fram emot många matcher! :tummenupp

Zator skrev:
Jag tycker bäst om BF.
Men det är nog mest för att jag aldrig kört DC förut o får därför råspö.

Conquest o ctf är klart roligast.
Att döda datorer i coop är väl bland det tråkigaste man kan göra.

Sen måste jag ju slå ett slag för midway!

Ser fram emot många matcher! :tummenupp

Vad är det för skillnad på coop ctf m.m?
Tycker allt är likadant, döda och sno flaggor :confused:

The-PatriX skrev:
Vad är det för skillnad på coop ctf m.m?
Tycker allt är likadant, döda och sno flaggor :confused:

Team Deathmatch (TDM)
We all know what this is, simple killing. You and your team are going against an enemy of other players, and it’s your job to stay alive, support your team, and kill as many enemies as you can.
AKA: TDM

Cooperation (Coop)
Get your mates online and play the single player missions as a real team would. You play against a team of AI controlled BOTS with human players on your team. This mode if great to play with some mates at a LAN party.
AKA: Co-Op

Conquest
In this game mode you and your team have to battle it out to capture set check points. Once a control point has been captured you have to defend it as best you can. The game works on a 'Ticket' system, each team will be given a specific amount of ‘tickets’, and when a player dies (and rejoins battle), a ticket will be removed from the team's total.
AKA: CNQ

Capture The Flag (CTF)
Another well known format; The enemy has a flag, and so do you. You have to steal their flag and return it to your base. While the enemy has to steal yours, sounds easy? Its not! The flags are in a not so simple to reach place, and you can bet your lucky start their well guarded.
AKA: CTF

The-PatriX skrev:
Körde A10´an på slutet av El Alamein när du undrade vart jag var, ville ge Superbee en näsbränna av mina klusterbomber :näsblod

:mad:

jag fick dig allt några gånger, en tapper fotsoldat som man är :tummenupp

ikväll är det ju fredag då ska man supa och slåss :fyllisar

Men jag är nog med o lirar imorgon om jag inte har knäckt näsben o alltför svår bakfylla ;)

Servern står på men jag sitter upptagen med Chrille_08 och Zero och planer inför sommarens :squid
Tittar förbi servern ibland för att se att den snurrar.

Lyckas inte scanna fram nån server. Så istället för att bara ge ut namn så skulle jag gjärna få ett ip varje gång en server tittar upp :).

Så, efter att ha läxat upp scannern så förstod den att det är jag som säger "Whos your daddy" och inte den, fick även säga "Who´s the biatch now" och sen förstod den att den skulle scanna fram biker66´s server.

Men ingen var ju där :(, inte ens nån bot. :gråta

Last edited:
Såja, :pannkyss det blir nog bra ska du se.
Imorgon är en ny dag, då blir det säkert fler som spelar !!

Jag har ju varit upptagen de senaste kvällarna, har det varit några inne å lirat eller ??
Om inte, kanske en tanke vore att jag låter den stå på med coop tills jag är där eller några bestämt en tid då de vill lemlästa ?

Biker66 skrev:
Såja, :pannkyss det blir nog bra ska du se.
Imorgon är en ny dag, då blir det säkert fler som spelar !!

Jag har ju varit upptagen de senaste kvällarna, har det varit några inne å lirat eller ??
Om inte, kanske en tanke vore att jag låter den stå på med coop tills jag är där eller några bestämt en tid då de vill lemlästa ?
I eftermiddag? :cdevil

Jag är på i eftermiddag.

Servern står där o väntar, bara å köra ...

Biker66 skrev:
Servern står där o väntar, bara å köra ...

Glider in på Biker66´s server nu, drar nån med mig. Så kom in så pangar vi :D

83.226.101.47:14567

Bana just nu : DC Costal Hamer :tummenupp :banana

Faaaaan! Vill ju också spela! Telia har något jävla klåparfel som inte ska fixas på en hel vecka till!!! 200-300 i ping, fan vad jag hatar dem... :huvet

Har setat o lirat med tre polare sedan sex....

EDIT Nuu slutar vi !

Last edited:
Ta bort COOP-spelen. Det är inte många som vill spela dom.

Är det några som spelar här fortfarande? Spelade det när det var nyss utkommet och slutade för på tok för länge sedan.

Det har varit ett ganska svalt intresse härifrån de senaste dagarna.

Jag är ute flera kvällar i veckan och spelar med mina polare. Sköj.
Det blir är lite omotiverande att sluta spela med dem bara för att få igång en SH-server om deltagandet härifrån är svalt. Kommer lirandet igång här så kommer jag spela mer med er.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN