Battlefield 2 demo, funkar ej?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Installerade demot, och när jag ska starta spelet ser man att det håller på att starta (blir svart som det blir när man startar ett spel) men sen när man tror att man ska komma in i spelet bara stängs det, inget felmeddelande eller nåt
Funkar på en annan dator!

Vad kan va fel? Har directx 9, fräscha drivisar till graffekortet

Anton_Ljunghusen skrev:
Installerade demot, och när jag ska starta spelet ser man att det håller på att starta (blir svart som det blir när man startar ett spel) men sen när man tror att man ska komma in i spelet bara stängs det, inget felmeddelande eller nåt
Funkar på en annan dator!

Vad kan va fel? Har directx 9, fräscha drivisar till graffekortet

Låter som ett grafikproblem tycker jag. Har du snabb lina så du kan skicka över demot? Jag hittar bara sidor där man måste regga sig för att plocka ner det. Adda mig på msn isf...och skicka över det om du har lust. Så kan jag testa om det är samma problem här :tummenupp

/KaliZ

KaliZ skrev:
Låter som ett grafikproblem tycker jag. Har du snabb lina så du kan skicka över demot? Jag hittar bara sidor där man måste regga sig för att plocka ner det. Adda mig på msn isf...och skicka över det om du har lust. Så kan jag testa om det är samma problem här :tummenupp

/KaliZ

Ja det är lugnt de fixar vi :)

Ja tycker också det låter som grafikproblem, men vad mer finns det att göra?

KaliZ skrev:

/KaliZ

det finns länkar till Sunet på www.bf2.se

Anton_Ljunghusen skrev:
Han har fått spelet så det är fixat =)

Nån annan som har nån idé??

Vad jag förstått så kräver BF2 ett grafikkort med pixel shader 1.4 för att funka. GF4 har det inte och stöds således inte, antar att samma sak gäller för GF3 (som ju är ännu äldre).

Halogen skrev:
Vad jag förstått så kräver BF2 ett grafikkort med pixel shader 1.4 för att funka. GF4 har det inte och stöds således inte, antar att samma sak gäller för GF3 (som ju är ännu äldre).

Läste det på pcgamers.se :( Trist!

Läs "Read Me" filen, där står det vilka grafikkort som stöds :tummenupp

Geforce 4200ti funkar inte.. :huvet
Det blir till att uppgradera..

Hur mkt kostar ett vettigt graffekort då? Är det 256mb som gäller eller finns det ännu vassare nu?

Anton_Ljunghusen skrev:
Hur mkt kostar ett vettigt graffekort då? Är det 256mb som gäller eller finns det ännu vassare nu?
Du får ett vettigt ett för 1595 (ATI 9800 PRO All In Wonder) Det är TV in på det, så du kan spela in program från tv till datorn. Efter detta så kommer Ge Force 6600GT för 1638kr, sen har du ett 6800 för 1988, se hoppar det upp till 2900 kr för ett Geforce 6800GT eller ATI X800Pro

kolla mer här http://buggy.no-ip.com/#Grafikkort

R1 Uffe skrev:
Du får ett vettigt ett för 1595 (ATI 9800 PRO All In Wonder) Det är TV in på det, så du kan spela in program från tv till datorn. Efter detta så kommer Ge Force 6600GT för 1638kr, sen har du ett 6800 för 1988, se hoppar det upp till 2900 kr för ett Geforce 6800GT eller ATI X800Pro

kolla mer här http://buggy.no-ip.com/#Grafikkort

Tack så mkt Uffe.. Trodde det handlade om 4 loppor eller så :)

Förresten räcker verkligen 128mb?? I readme´n står det att man bör ha ett på minst 256 mb...

Varför är t ex detta på 256mb så billigt?
Radeon 9600 256MB 805kr Webhallen

Last edited:
Det är billigt för att det är gammalt ej ett pro kort osv. Det bästa budgetalternativet idag är vad jag vet GeForce 6600 Gt, det går på mellan 1500 till 2000 kr. Annars finns Radeon 9800 Pro som är lite sämmre men för ungefär samma pengar. Balnd dom lite dyrare sen finns Radeon X800Xl som går på runt 3 loppor. Sen efter det komme GeForce 6800 Gt som jag har. Det rekomenderas varmt, allt flyter med det på högsta inställningarna. Fast det är lite dyrare runt 3500 Kr. Ett tips är att kolla på www.tomshardware.se där testar dom allt som har med grafikkort att göra.

Lycka till

Loy skrev:
Det är billigt för att det är gammalt ej ett pro kort osv. Det bästa budgetalternativet idag är vad jag vet GeForce 6600 Gt, det går på mellan 1500 till 2000 kr. Annars finns Radeon 9800 Pro som är lite sämmre men för ungefär samma pengar. Balnd dom lite dyrare sen finns Radeon X800Xl som går på runt 3 loppor. Sen efter det komme GeForce 6800 Gt som jag har. Det rekomenderas varmt, allt flyter med det på högsta inställningarna. Fast det är lite dyrare runt 3500 Kr. Ett tips är att kolla på www.tomshardware.se där testar dom allt som har med grafikkort att göra.

Lycka till
9600 korten ska du skippa, ändå du hittar ett kort med flera hundra mb minne.
Sen tror jag inte ATI 800XL finns till AGP eller är jag helt ute och cyklar ??(Anton, nu förmodar jag att du haar ett AGP moderkort)

Men ska du ha ett billigt kort så är det 6600GT som gäller, ska du upp i 3000 kr kklassen sp är det 6800GT eller 800Pro du ska ha

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8