Battle of the Twins söndag på Falkenbergs Motorbana

Vi åker från stan vid 09.45, siktar på att vara framme till start kl: 11 :) :yoparty

Last edited:
Är det något inträde eller liknande? Är nämligen helt pank.

Ringde och kollade ang inträde, skulle inte kosta något alls var svaret jag fick.

Ringde och kollade ang inträde, skulle inte kosta något alls var svaret jag fick.

Ok, tack för svaret, fick inte tag på någon polare som ville åka ner i bil, så det får bli nästa gång:tummenupp

En kort sammanfattning av dagen...
Tyvärr hittade jag ingen härifrån att åka ner med.. men det tog ju bara 30 min att åka ner så.

REC kändes precis som en Råkkyserie ska kännas....inte så snabb alla ggr men förarna och anhöriga verkade trivas. Kanonbra initiativ!

SP - klassen som beslutsfattarna verkligen lyckats förstöra. Från SM-status med fulla startfält till en enda röra.. Tragiskt att se.

Battle Of Twins - Buisness class =) DDyyra fina hojar...

/J

Kul med alla som kom ner och kikade. :)

Pluspoäng till Flinga som visade grönskylt mycket bra :tummenupp

Nu är man lite mör i kroppen och en kall öl sitter riktigt bra :yoparty

Kul med alla som kom ner och kikade. :)

Nu är man lite mör i kroppen och en kall öl sitter riktigt bra :yoparty

Såg just på ESPN Classic med F1 från ARC -77.. Snacka om att de var folk där! Som gammal förare vet jag att man gillar när det kommer mycket folk.. Kan inte alla vi som hänger här tex bli bättre på att besöka tävlingar? Samåka på race, tälta vid banan, grilla, öla mm :)

/J

Såg just på ESPN Classic med F1 från ARC -77.. Snacka om att de var folk där! Som gammal förare vet jag att man gillar när det kommer mycket folk.. Kan inte alla vi som hänger här tex bli bättre på att besöka tävlingar? Samåka på race, tälta vid banan, grilla, öla mm :)

/J

Precis, lite griscamping som i tyskland, där man brottas i lera, tar med sig motorer av olika slag osv :D och super hejdlöst! Där är det inte bara rejsingen som drar folk, det är så mycket mer runtomkring!

Nädå, givetvis är det kul när det kommer folk.

Precis, lite griscamping som i tyskland, där man brottas i lera, tar med sig motorer av olika slag osv :D och super hejdlöst! Där är det inte bara rejsingen som drar folk, det är så mycket mer runtomkring!

Nädå, givetvis är det kul när det kommer folk.

PRECIS!

Jag ska ner till Sachsenring 12-13 juli och få lite riktig racingkultur i kroppen :yoparty

Är det någon mer som ska på nåt GP i sommar?

/J

Last edited:
Jag var på plats hela dagen för att fotografera för Team Fastcorner som slutade på andra plats i 4-timmarsloppet. Kanonväder och en underbar dag.

Hade med mig ca. 900 bilder från dagen att gå igenom.
Här är ett utkast från hela dagen inkl. BOTT, hoppas ni gillar bilderna.

http://www.bildcentralen.se/album/endurance_080504/

*mer bilder kommer under veckan, kika på vår webb under sportbilder.

Tobbe körde som en gud! Min nya favvo i Råkkyserien :yoparty
Snygga foton! :tummenupp

/J

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...