Battlax S22, kortlivade?

Jag kör med S22 på bandagar på div olika hojar. 80hk - 160hk och är nöjd.
Nu är jag inte så snabb, brukar klara mig utan att vända blad i kalendern, knappt.
Men däcken har bra grepp och är tydliga i uppförandet.
Jag tänkte köpa något mer raceinriktat för att bli lite häftigare men såg att en verkligt snabb gubbe också hade S22, så jag fortsätter med dem.
 
Lånar en liten fråga angående S22:eek:r här där kunskapen verkar finnas, vart ligger dom i bridgestonesegmentet?
Åker Rs11:eek:r nu på en gsxr1000r, beställde ett nytt sådant som ska läggas på inför ett gelleråsbesök, satt även å kollade på s22:eek:r men fick ingen kläm på om dom är lika bra?
Skiljer ju endel i pris..
Rs11:eek:rna har nu gått 400mil gata och pallar nog inte så enormt mycke till..
rs11 är bridgestones mest extrema gatlegala däck. Passar bäst för dom som vill kunna köra hojen till bandagarna. Arbetstemperaturen är ett snäpp upp från s22, och dom är hala som hockeypuckar innan man fått upp temperaturen i dom. Men när dom är varma är dom grymt bra.
Var med om en otäck olycka i märstarondellen med föregångaren rs10. Vi var ett gäng som samlats vid macken och skulle iväg på långtur på höstkanten. Vi gasade iväg, och killen med rs10 kom bara några hundra meter innan han kasade omkull i rondellen. (kall höstmorgon och kalla rs10).
 
rs11 är bridgestones mest extrema gatlegala däck. Passar bäst för dom som vill kunna köra hojen till bandagarna. Arbetstemperaturen är ett snäpp upp från s22, och dom är hala som hockeypuckar innan man fått upp temperaturen i dom. Men när dom är varma är dom grymt bra.
Var med om en otäck olycka i märstarondellen med föregångaren rs10. Vi var ett gäng som samlats vid macken och skulle iväg på långtur på höstkanten. Vi gasade iväg, och killen med rs10 kom bara några hundra meter innan han kasade omkull i rondellen. (kall höstmorgon och kalla rs10).

Ja det är helt galet att en del sådana däck numera sitter på nya hojar från fabrik. Finns väl fler än en modell som släpps ut med supercorsa sp, superduke 890 med Michelin power cup 2 en osv. Vad är grejen?

Brukar mc-försäljare förklara vad det är för däck som sitter på innan de skickar iväg en nybliven hojägare på en trackdaydäck som är direkt olämpligt i vått eller kalla temperaturer?
 
Försökte byta till det däck jag har liggande, men klarar det inte utan att skada lacken på fälgen. Det får vänta till på måndag då jag får leta efter en däckfirma som kan göra det.
 
Ja det är helt galet att en del sådana däck numera sitter på nya hojar från fabrik. Finns väl fler än en modell som släpps ut med supercorsa sp, superduke 890 med Michelin power cup 2 en osv. Vad är grejen?

Brukar mc-försäljare förklara vad det är för däck som sitter på innan de skickar iväg en nybliven hojägare på en trackdaydäck som är direkt olämpligt i vått eller kalla temperaturer?
Jag har bara köpt två hojar från handlare, den ena gången när jag köpte en Z1000SX så varnade säljaren mig för att däcken var hala innan de ruggats upp. Det var de med, jag testade på parkeringen. :hihi
När jag köpte GSXR1000 så var det ingen varning alls om däcken. Iofs var jag och hämtade den en regnig sen höstdag med lätt snöslask, med ett hojsläp, så säljaren kan ha misstänkt att jag hade kört hoj förr. ?
Jag har Supercorsa SP på gixxern nuförtiden, och ärligt talat har jag inte haft problem med däckens fäste även när de är kalla. Har inte ens fått några släpp när det regnat, men då är jag iofs lite försiktigare med gasen på den hojen. :hihi
 
rs11 är bridgestones mest extrema gatlegala däck. Passar bäst för dom som vill kunna köra hojen till bandagarna. Arbetstemperaturen är ett snäpp upp från s22, och dom är hala som hockeypuckar innan man fått upp temperaturen i dom. Men när dom är varma är dom grymt bra.
Var med om en otäck olycka i märstarondellen med föregångaren rs10. Vi var ett gäng som samlats vid macken och skulle iväg på långtur på höstkanten. Vi gasade iväg, och killen med rs10 kom bara några hundra meter innan han kasade omkull i rondellen. (kall höstmorgon och kalla rs10).
Känner igen dedär lite från Dunlop TT som jag åkte på förra Gsxr en, snorhala innan tempen kom men sen jävlar bet dom i, väldigt trygga på bana, men före det åkte ja Michelin ct2 å de var fan det värsta jag åkt bana på, överhettade å blev snorhala ut ur böj trots mitt medeltempo
 
Back
Top