Batteriprobs...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jovars, skulle dra igång knarren nu för att rensa hjärnan lite =) (den står inomhus i litet jävla förråd)

Antar att installationen av mitt larm och massa andra strömkrävande trams som jag pulat med på senaste har dratt ut batteriet.

Den har alltid startat svinlätt innan så jag är 99.8 % säker på att batteriet bara är slut...

Frågan, jag har funderat på underhållsladdare. Vad för laddare ska man satsa på?? Ctek ska va bra har jag hört. Vilken är mest lämpad för MC? Priser? ÅF?

Tacksam för svar...

:hej

Edit: Fråga! Hur blir det med larmet om jag inte tar ur batteriet, utan låter det sitta kvar och kopplar på en underhållsladdare?

Ctek finns på Clas Ohlson för 495 spänn. Dne kopplar du på, kollar den efter fyra dagar, har den gått ner på underhållsladdning då kan du låta den sitta på resten av vintern. Fina grejer.

Mattias skrev:
Ctek finns på Clas Ohlson för 495 spänn. Dne kopplar du på, kollar den efter fyra dagar, har den gått ner på underhållsladdning då kan du låta den sitta på resten av vintern. Fina grejer.

Clas Ohlson
32-6549

495,00

"Batteriladdare för proffsladdning av blybatterier från 1,2Ah till 90Ah. Svenskutvecklad, switchande laddare med laddström max 3,3A. Omkopplare för inställning av olika laddningsströmmar beroende på batteristorlek. Helautomatisk, klarar även helt urladdade batterier. Kan pulsunderhålla bil- båt- och mc-batterier under t.ex. hela vintern. Felinkopplingslingsskyddad, gnistfri. Godkänd för utomhusbruk. En bra laddare för t.ex. bil, båt, camping, trädgård, mc och snöskoter. Levereras med laddkabel, laddningsklämmor och utbytbar kabel med ringkabelskor. Storlek 161x61x37 mm."

Verkar ju vettig faktiskt...

Last edited:
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN