Batteriladdare

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Hallåj! är det någon som har en "dyr" laddare som kan "väcka" batterierutan polspänning? min vanliga ctek funkar i alla fall inte

Om inte Ctec fixar det så är det nog inte lönt att lägga krut på att försöka få liv i det.

liten kick

det som behövs är en liten spänning som c-tec ska känna.Prova o ta ett 9 v batteri,sån´t där vanligt litet fyrkantigt som används bla i brandvarnare.Koppla in laddaren över 9voltaren( Eller varför inte över ditt bilbatteri,lite enklare...)Anlut sen hojbatteriet o ta bort 9voltaren(eller bilens)direkt EFTER.C-tec känner en spänning o går igång.Brukar funka för mig . lycka till .

leffe:tuttar

Är batteriet så dött att CTEK dömmer ut det direkt så testa att ladda en timme med en vanlig dum billaddare. Men troligtvis är batteriet stendött och bör bytas....

jag testade att ladda det från ett bilbatteri som var nyladdat bara koppla emellan. då ska de laddas lite men det spelade ingen roll den kunde inte lämna "steg 1" desulftering eller vad de var så jag antar att jag måste köpa nytt :mad: synd på ett 3 månader gammalt batteri! :mad::tummenner

jag testade att ladda det från ett bilbatteri som var nyladdat bara koppla emellan. då ska de laddas lite men det spelade ingen roll den kunde inte lämna "steg 1" desulftering eller vad de var så jag antar att jag måste köpa nytt :mad: synd på ett 3 månader gammalt batteri! :mad::tummenner

Vad har du gjort för att döda ett batteri på 3 mån?

Vad har du gjort för att döda ett batteri på 3 mån?

:va stod stilla inkopplat i garaget. något tjuvdrar så klart och jag har hittat att de varit min speedohealer, växel indikator. men jag kommer nog få garanti av lelles eftersom de ska fan gå att ladda endå :mad:

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!