Batteriladdare

ducce 996

Ny medlem
Gick med
19 May 2006
Hoj
Ducati 996
Är det någon som kan säga något om batteriladdarna Optimate III SP och
Cteck Xs3600,vilken som verkar vara bäst?

Jag har inte använt nån av dom, men jag har Ctek Zafir 90 sen många år funkar jättebra. Inköpt på Clas Olson för 495:- den kan jag rekommendera.

Jag köpte en Ctek förra hösten och den har fungerat bra. Jag köpte storleken under "1200 Ah"-modellen. Vad den nu heter...

Har bara erfarenheter av Cteck, flera olika (en med HD logga på) eftersom alla som har lånat min har köpt egna sen...
¨
Alla är nöjda med sina laddare, oavsett om dom använder dom till bil/båt/snöskoter/gräsklippare....

Jag har en Ctek och har lånat en Optimate för några år sen. Båda gör ju sitt jobb, men jag gillar Ctek'en bättre. Dessutom är det ju kul att gynna svenska företag :tummenupp

Jag har en Ctek Multi XS 3600 och den är kanon.

Mattias:tummenupp

har en xs 3600 tycker den funkar kanon! ( använde den till förra hojjen som hade batteri..:) )

Har två Ctek kommer inte ihåg modell, men det är bara och tjöp. :)
Fin fint att kunna glömma bort något man har på laddning.

Gav bort en Ctek till pappa.... alla batterierna laddas i den och det funkar skitbra

Clas Ohlsons batteriladdare, funkar dom att ladda ett underhållsfritt batteri med? (MF-typ) ? :va

Har inte bestämt mig om jag skall köpa en Ctek xs3600 eller en zafir 90 inför vintern, den senare är dryga hundringen billigare. Gör 3600'n jobbet bättre?

xt_660 skrev:
2569341 Clas Ohlsons batteriladdare, funkar dom att ladda ett underhållsfritt batteri med? (MF-typ) ? :va
Ja det gör den. Jag laddar alla fordonsbatteri med den, har monterat snabbkopplingar på bilen, moppen,hojen, fyrhjulingen, åkgräsklipparn, bara att flytta runt laddarn.

USID skrev:
2570283 Har inte bestämt mig om jag skall köpa en Ctek xs3600 eller en zafir 90 inför vintern, den senare är dryga hundringen billigare. Gör 3600'n jobbet bättre?
Jag har precis scannat marknaden för laddare, kom fram till att varken större eller mindre Cetek än XS3600 är ngn mening att köpa.
Med XS3600 laddar man i princip alla batterier man kan tänkas ha i en privat fordonspark. Iaf som jag ser en privat fordonspark, lastbilar och jumbojet ingår inte där :tungan
Så jag kommer handla en XS3600 för att dels min kompis har en likadan som han är nöjd med och dels för att jag komit fram till att det är mest smäll för pengarna :)
//Tobbe

vx skrev:
2570451 Ja det gör den. Jag laddar alla fordonsbatteri med den, har monterat snabbkopplingar på bilen, moppen,hojen, fyrhjulingen, åkgräsklipparn, bara att flytta runt laddarn.

Grymt, tack!

vx skrev:
2460246 Jag har inte använt nån av dom, men jag har Ctek Zafir 90 sen många år funkar jättebra. Inköpt på Clas Olson för 495:- den kan jag rekommendera.

Och det kan nu även jag göra! Top of the line - product!!! :tummenupp :yoparty

USID skrev:
2570283 Har inte bestämt mig om jag skall köpa en Ctek xs3600 eller en zafir 90 inför vintern, den senare är dryga hundringen billigare. Gör 3600'n jobbet bättre?
Nej. Har du ett MC-batteri är det "hugget som stucket".

Om man bara ska ha en batteriladdare till att underhållsladda mc-batteriet varannan vecka under vintern. Är det nån idé då köpa ovanstående laddare för 500:- eller funkar det precis lika bra men en för 179:-??

http://www.clasohlson.se/Product/La...ducts/S/Hi/351407_X_2006-06-30_110059_675.jpg

(Jag kommer inte att ha möjlighet att ha den inkopplad dygnet runt eftersom jag inte är ensam i garaget.)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa